غم دیدگی

معنی کلمه غم دیدگی در لغت نامه دهخدا

غمدیدگی. [ غ َ دی دَ / دِ ] ( حامص مرکب ) غمدیدن. گرفتار غم شدن. غمزدگی. حالت شخص غمدیده. رجوع به غم شود.

معنی کلمه غم دیدگی در فرهنگ عمید

حالت شخص غم دیده ، غم زدگی.

جملاتی از کاربرد کلمه غم دیدگی

فقدان گفتگو، حمایت، خدمات حقوقی/پشتیبانی اجتماعی و فعالیت‌های دانشگاهی پیرامون استثمار جنسی مردان و پسران را می‌توان در گفتمان‌های اجتماعی بزرگتر پیرامون رابطه جنسی، سلطه و رفتار مردان جستجو کرد. بازنمایی‌های مردانه و سلطه جنسی در رسانه‌ها به این ایده دامن می‌زند که مردان نمی‌توانند قربانی قاچاق باشند، به ویژه قاچاق جنسی. عدم آگاهی عمومی و توجه به آسیب دیدگی مردان به شدت در کیفیت خدمات و قدرت چارچوب‌های قانونی در دسترس مردان قربانی قاچاق جنسی منعکس می‌شود. کارشناسان «عاملیت و انعطاف‌پذیری مرتبط با مردان جوان» را نیرویی قوی در جلوگیری از قربانیان مرد برای جلب حمایت مورد نیاز خود توصیف می‌کنند و باعث می‌شوند شبکه‌های پشتیبانی و خدمات ضد قاچاق شامل مردان نباشد. در چارچوب‌های پشتیبانی قربانیان مرد که در سراسر جهان وجود دارد، مسائلی نظیر آسیب‌پذیری‌های خاص جمعیت‌های مختلف در مناطق مختلف و متفاوت از نظر ملیت و وضعیت مهاجرت، گرایش جنسی، مصرف مواد مخدر، وضعیت اقتصادی-اجتماعی، وضعیت بهداشت، ساختار خانواده و موارد دیگر، غالباً مورد توجه قرار نگرفته و نیازهای گروه‌های مهم را برآورده نمی‌کنند. این ننگ مضاعف که قربانیان مرد قاچاق جنسی را در بر می‌گیرد، که گاه به تحقیر، آنان را همجنسگرا و کارگز جنسی می‌نامند، موجب می‌شود قربانیان مرد برای درخواست کمک یا حتی خودیاری را بسیار دشوار می‌کند. برخی از محققان گزارش می‌دهند که قربانیان مرد در رابطه با تماس با نیروی انتظامی نیز با میزان بیش‌تری از خشونت و وحشیگری پلیس نسبت به قربانیان زن روبرو شده‌اند.
در طی کامبک سیگنال لیدر گروه، جیهیو دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شده بود به خاطر همین در موزیک ویدیوی سیگنال جیهیو بیشتر مواقع روی یک ماشین اسباب بازی نشسته‌است. آلبوم سیگنال در سال ۲۰۱۷ توانست نامزد بهترین آلبوم سال و همین‌طور آهنگ سیگنال برندهٔ بهترین آهنگ سال و بهترین رقص سال در مراسم ماما شد.
موس اغلب صحنه‌های شاخص در طول فیلم‌برداری را خود و بدون استفاده از بازیگر بدلکار به انجام رساند. موس در حین تمرین صحنه‌ای که ترینیتی به سمت دیوار می‌دود، دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست صحنه مربوط را در یک نما به اتمام برساند.
رحم است بر کسی که ز کوتاه دیدگی جوید در آب و آینه آن بی مثال را
آیینه شکسته به قاصد نموده ام یک شمه شکوه دل از آن نور دیدگی است
در فضاپیمای کلمبیا امکانی برای انجام تعمیرات فضایی در حین گردش مداری وجود نداشت. برخی معتقدند که در صورت کشف آسیب دیدگی موزاییک عایق این امکان بود که فضاپیمای آتلانتیس که در حال آماده‌سازی برای مأموریت عادی اس‌تی‌اس-۱۱۴ بود، سریعاً پرتاب شود و در کنار کلمبیا پهلو بگیرد و فضانوردان کلمبیا را با راهپیمایی فضایی به آن منتقل کنند. استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی امکانپذیر نبود، زیرا سوخت کلمبیا برای رسیدن به مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی کافی‌نبود.
قصدی همی کنند به کوتاه دیدگی تا در حسن به چشم کرم بیش ننگرم
کوتاه دیدگی است تراپرده حجاب ورنه زبحر قطره بودبیکرانه تر
همچنین بر اساس این گزارش، زهرا کاظمی ۲۱ ساعت اول در اختیار دادسرا و زندان، ۲۶ ساعت در اختیار ناجا، ۴ ساعت در اختیار دادسرا و ۲۶ ساعت در اختیار وزارت اطلاعات قرار داشته‌است و ضرب دیدگی جمجمه (۵ تیر ۱۳۸۲ یا حداکثر ۲۴ ساعت قبل از آن) نیز در زمانی صورت گرفت که زهرا کاظمی در اختیار وزارت اطلاعات قرار داشته‌است.
چون اهل قندهار ز کوتاه دیدگی بستند در به روی شهنشاه کامکار
نظر نکرد ز کوتاه دیدگی آن قدر که چشم باز چو دوزی شود فزونش خطر
رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۸ راه پیدا کرد و اگرچه رئال در برابر لیورپول ۱–۳ به قهرمانی رسید اما عملکرد راموس در فینال مورد انتقاد فراوان قرار گرفت. برخورد راموس با محمد صلاح که بازیکن کلیدی لیورپول در این مسابقات بود، موجب آسیب دیدگی او در قسمت شانه و تعویضش از بازی شد. راموس همچنین با آرنج به سرِ لوریس کاریوس دروازه‌بان حریف ضربه زد که پس از آن، این ضربه موجب ایجاد مشکل گیجی و ناتوانی در تشخیص درست، دانسته‌شد. اما او بعدها تأثیر این اتفاقات را در باخت لیورپول رد کرد.
رحم است بر کسی که ز کوتاه دیدگی در جستجوی ماه برآید به بام دوست
در حمله گارد ویژه، بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه مجروح شده و به درمانگاه فرستاده شدند، بیش از ۵۰۰ نفر با جراحت و ضرب دیدگی سطحی تر رها شدند.
شبنم ز چشم پاک بود محرم چمن صائب عزیز این چمن از پاک دیدگی است
داغ دارد هاله مه را ز روشن دیدگی حلقه خلخال از نور و ضیای پای تو
نقد خود را نسیه می سازد ز کوته دیدگی با چراغ آن کس که جوید گوهر شب تاب را
جکسون در مصاحبه ۱۹۹۳ اظهار داشت که مصرف داروهای مسکن ضد درد را به‌طور مرتب در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد. در ۲۴ ژانویه همان سال، جکسون در حال فیلمبرداری از تبلیغات پپسی بود که موهای وی در اثر مواد آتش‌افروز معیوب در صحنه آتش گرفت و وی دچار سوختگی درجه دو شد و در طول چند سال تحت عمل جراحی پوست سر قرار گرفت اما هرگز به‌طور کامل از آسیب دیدگی و درد مزمن این سوختگی بهبود نیافت. بنا بر گزارش‌ها، وی در ابتدا از مصرف مسکن امتناع ورزید اما در نهایت به منظور مقابله با درد شدید مجبور به استفاده شد.
فلسطین تحت قیمومت بریتانیا در دقیقه دوم بازی به گل رسید و ۱۰ دقیقه بعد با یک ضربه پنالتی برتری خود را دو چندان نمود. ۲ گل دیگر توسط تیم میزبان سبب شد تا نیمه نخست با نتیجه ۴–۰ به انتها برسد. تعویض فلسطین تحت قیمومت بریتانیا در نیمه دوم این بازی به دلیل آسیب دیدگی، کنترل بازی را با مشکل روبرو کرد و در دقیقه پنجم نیمه دوم، کامیل کورداحی، مهاجم لبنانی گلزنی نمود و نخستین شوت زن رسمی بین‌المللی لبنان شد. ورنر کاسپی دومین گل خود را در این بازی در دقیقه ۶۰ به نتیجه رساند و بازی با نتیجه ۵–۱ به انتها رسید.
پرت کردن مریم شریعتمداری، یکی از معترضان از روی جعبه فلزی توسط مأمور انتظامی در مرکز تهران باعث واکنش و اعتراض گسترده شد. نسرین ستوده، وکیل چند تن از دختران خیابان انقلاب در مورد این حادثه گفت که خانم شریعتمداری دچار آسیب دیدگی شدید در ناحیه زانو شده و پایش شکسته‌است.