سازوکار فضای درونی

معنی کلمه سازوکار فضای درونی در فرهنگستان زبان و ادب

{inner-sphere mechanism} [شیمی] انتقال الکترون بین دو گونۀ همتافت که یکی ازنظر سینتیکی تغییر پذیر و دیگری بی اثر است؛ این انتقال با پل قرار گرفتن یکی از لیگاندها بین دو هستۀ فلزی صورت می گیرد

معنی کلمه سازوکار فضای درونی در ویکی واژه

انتقال الکترون بین دو گونۀ همتافت که یکی ازنظر سینتیکی تغییر‌پذیر و دیگری بی‌اثر است؛ این انتقال با پل قرار گرفتن یکی از لیگاندها بین دو هستۀ فلزی صورت می‌گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه سازوکار فضای درونی

تمامی این عناصر مربوط به تصور کلاسیک یک فضای داخلی شرقی است، که بر طراحی آن از هزاران سال فرهنگ چینی و تکامل تزئینات الهام گرفته شده، تا به 1000 سال قبل از میلاد برمی گردد. طراحی آسیایی به‌طور جذاب با یک فضای درونی مشخص و همیشه به یک شکل یا دیگر به فضای مبنایی مربوط است و طراحی داخلی به سبک چینی اغلب این احساس هماهنگی را با تلفیق اثرات تکمیلی از سراسر قاره تداعی می کند.
«کمک به تزیین فضای درونی کلیساها، برگزاری سخنرانی یا اجتماعات در موضوعات دینی و اخلاقی برای تقویت روحیهٔ وابستگی به کلیسای حواری ارمنی در خانواده‌ها، تقویت سنن و مقدسات در جامعهٔ ارمنیان تهران، تقبل شهریهٔ دانش آموزان بی بضاعت. کمک به افراد مستمند و بسیار نیازمند. مساعدت در چاپ نشریات دینی و اخلاقی.»
فضای درونی از کف تا سقف ۲۴ متر است. در حالی‌که فرش مخملی دارای الگوهای پیچیده‌است، لوسترهای بزرگ دارای نقوش رنگارنگ و همانند گل هستند.
در سمت راست این اتاق یک ردیف پله 9 تایی به عرض 70 سانتی متر، عمق 30 سانتی متر و کف 35 سانتی متری قرار دارد که به پشت بام راه دارد. در فاصله 10 / 1 سانتی متری آستانه و روی گنبد خانه جانبی (کوچک‌تر) قرار دارد و به فاصله 50 سانتی متری از آن نیز طاقچه‌ای با قوس دایره‌ای به طول 2 متر، عرض 70 سانتی متر و عمق 25 سانتی متر وجود داردکه درون آن سنگ قبری با تاریخ 1130 هجری قمری به چشم می‌خورد و در دیوار کناری این طاقچه که جنب در ورودی می‌باشد نیز سنگ قبر دیگری در دیوار گذاشته شده است.تمامی فضای درونی این دو بخش، اتاق‌های ورودی اول و دوم رنگ آمیزی شده است. از طریق راهرویی که در اتاق ورودی دوم قرار دارد و می‌توان به فضای گنبد خانه جانبی (کوچک‌تر) راه یافت. ارتفاع این راهرو کم و حدود 40 / 1 متر، عرض 90 سانتی متر و عمق آن 40 / 1 متر می‌باشد. فضای درونی این اتاق به شکل مربع به اندازه هر ضلع 29 / 2 متر با گنبد یک پوشش مخروطی به ارتفاع 6 متر تا کف اتاق می‌باشدکه گنبد بر روی چهار گوشواره قرار گرفته است. در مقابل و سمت راست آستانه ورودی دو طاقچه با قوسی نیم دایره به عرض1متر، طول 80 / 1 و عمق80 سانتی متر که هم سطح با کف اتاق می‌باشند قرار دارند. در سمت چپ آستانه ورودی یعنی در ضلع دیوار شمالی این اتاق (گنبد خانه کوچک‌تر) دو عدد پلکان سنگی به طول 30 سانتی متر، عرض 05 / 1 متر و کف 30 سانتی متر قرار دارد که به در ورودی اصلی این اتاق راه دارد. این در حدود 60 سانتی متر پایین‌تر از کف اتاق می‌باشد. طول در حدود 20 / 2 متر، عرض 05 / 1 متر و عمق 90 سانتی متر و دارای طاقی نیم دایره می‌باشد.۵
بلافاصله پس از برگزاری همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۱۶ و رأی موافق اکثر مردم انگلستان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تقریباً دو سوم از وزرای کابینه دولت در سایه، استعفا کردند و از کوربین خواستند تا از رهبری حزب کارگر کناره‌گیری کند. نمایندگان حزب کارگر در پارلمان بریتانیا نیز با برگزاری یک رأی‌گیری، با ۱۷۲ رأی موافق در مقابل ۴۰ رأی مخالف، به کوربین فشار آوردند تا از رهبری حزب کنار برود. اما کوربین مقاومت کرد و مقاومتش سبب شد تا تنش‌های ناشی از برگزیت که فضای درونی حزب کارگر را ملتهب کرده‌بود، مهار شود. پس از کاسته‌شدن از این تنش‌ها، کوربین توانست در سپتامبر ۲۰۱۶ با کسب آرای بیشتری (۶۱٫۸ درصد) مجدداً به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب شود.
نوع پیشرفته و جدید برج‌ها که آن‌ها را به نام آسمانخراش می‌شناسیم، مساحت کمتری از زمین را به نسبت فضای درونی و ارتفاع خود اشغال می‌کنند.
خرگوش‌های اهلی را می‌توان به عنوان جانور خانگی در حیاط خانه یا درون خانه در قفس نگهداری کرد و اجازه داد که در فضای درونی گردش کنند. خرگوش‌هایی را که درون فضای خانه نگاه می‌دارند با نام «خرگوش خانگی» می‌شناسند. البته این خرگوش‌ها جای مناسبی برای دویدن و ورزش و هم یک قفس ویژه نیاز دارند. می‌توان به خرگوش‌ها آموزش داد که در جعبهٔ خود باشند و یاد بگیرند که هنگامی که نامشان را صدا می‌کنیم به سوی ما بیایند. خرگوش‌هایی هم هستند که در طول روز در بیرون خانه و فضای بازند و در هنگام شب به خانه بازمی‌گردند.
در اضلاع شمالی و جنوبی و شرقی بدنه گنبد اصلی چهار روزنه به شکل مستطیل با ابعاد تقریبا مشابه به طول 80 سانتی متر، عرض 30 سانتی متر وجود دارند که به فضای درونی گنبد خانه راه می‌یابند.
همانندی بسیار بالای فضای درونی پارس با پژو ۴۰۵ به عنوان نکته‌ای منفی دانسته شده است. راحتی بیشتر صندلی‌ها، فرمان پذیری برتر، کلیدهای روی فرمان، سامانه تهویه هوای اتوماتیک، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه‌دنده و کلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که کمی برتری نسبت به ۴۰۵ را برای این خودرو فراهم کرده است.