سازمان حفظ سلامت

معنی کلمه سازمان حفظ سلامت در فرهنگستان زبان و ادب

{health maintenance organization, HMO} [مدیریت سلامت] نوعی سازمان ارائه کنندۀ خدمات مراقبت مدیریت شده برای گروهی خاص با رعایت پوشش بیمه برای تمامی اعضای گروه که بودجۀ آن برحسب سرانه برای افراد تحت پوشش یا مراکز طرف قرارداد و به صورت دوره ای تأمین می شود

معنی کلمه سازمان حفظ سلامت در ویکی واژه

نوعی سازمان ارائه‌کنندۀ خدمات مراقبت مدیریت‌شده برای گروهی خاص با رعایت پوشش بیمه برای تمامی اعضای گروه که بودجۀ آن برحسب سرانه برای افراد تحت پوشش یا مراکز طرف قرارداد و به‌صورت دوره‌ای تأمین می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه سازمان حفظ سلامت

سازمان حفظ نباتات یکی از سازمان‌های زیرمجموعهٔ وزارت جهاد کشاورزی است که وظایف مربوط به گیاه‌پزشکی و سلامتی محصولات کشاورزی و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز را برعهده دارد. همچنین نظارت بر سموم آفت‌کش مورد استفاده در کشور و انتشار فهرست سموم مجاز از جمله وظایف اصلی این سازمان است.
گروه، ارتباطات خود را با مجاهدین مسلمان تا سال ۱۳۵۴ و پیش از تصفیه‌های درونی در این سازمان حفظ کرد. اتحاد کمونیستی تنها گروه مارکسیست ایرانی بود که با تصفیه‌های خونین مجاهدین اکیداً مرزبندی کرد و سازمان را آشکارا محکوم کرد. مجاهدین (مارکسیست) نیز نه تنها بر سر این تصفیه‌ها دست به اقدام متقابل زدند، بلکه فداییان را نیز به علت ارتباط با اتحاد کمونیستی مورد انتقاد قرار دادند.
در صورت وجود اعضای جدید تیم، فرایند دنبال شده توضیح داده می‌شود تا استانداردهای کیفی سازمان حفظ شود. در صورت وجود هر ابهامی در اجرای فرایند، شفافیت توسط مدیر پروژه ارائه می‌شود.
کتاب «در انتهای افق» پیرامون زندگی وی توسط سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده‌است.
در همین سال‌ها، او ۴ سال ریاست منطقهٔ آسیا را در سازمان جهانی هواشناسی عهده‌دار بود و تا پایان عمر، رابطهٔ خود را با آن سازمان حفظ کرد. وی چندین کتاب، از جمله اطلس اقلیمیِ ایران، و بیش از صد مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر ساخت. به همین مناسبت در سال ۲۰۰۱ برندهٔ جایزهٔ سازمان جهانی هواشناسی جهانی شد.
در سال ۱۳۴۷، واحد سمپاشی هوایی به‌عنوان واحدی تخصصی به تشکیلات سازمان حفظ نباتات منتقل شد. سپس در سال ۱۳۵۱، اداره فنی هوایی در سازمان حفظ نباتات برای نظارت بر عملیات سمپاشی هوایی تشکیل شد.
سوفیا جکس بلیک، دو هفته پیش از پایان سن ۷۲ سالگی در تاریخ ۷ ژانویه سال ۱۹۱۲م، در برایتون درگذشت. پس از درگذشت وی، دوست نویسنده و همکار جوان ترش، مارگارت تاد شرح زندگی سوفیا جکس بلیک را در قالب کتابی منتشر کرد.در سال ۲۰۱۵م، دانشگاه ادینبرو در نزدیکی در ورودی دانشکده پزشکی با نصب لوح یادبودی از سوفیا جکس بلیک، به عنوان پیشگام آموزش زنان پزشک در بریتانیا یاد کرد و یادش را گرامی داشت. همچنین در همان سال سازمان حفظ آثار تاریخی در اسکاتلند از یک لوح یادبود مربوط به ماجرای ممانعت از ورود دختران دانشجو به سالن کالبدشکافی در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۸۷۰م، پرده برداری کرد.
با افزایش تعداد این حشره در تهران در سال ۱۳۹۴ معاون دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات با هشدار در خصوص خطر انفجار جمعیت این مگس در تهران اظهار داشت که اگر با عملیات واکنش سریع در خصوص مقابله با این حشره اقدامی نشود سال آینده با توجه به سرعت تکثیر این آفت شاهد خواهیم بود که بدون ماسک حتی مردم نمی‌توانند در خیابان‌ها تردد و نفس بکشند.
گفته می‌شود که جیتو مسئولیت حفظ و کنترل نظم عمومی محلی را بر عهده داشت. شکل اولیه زمانی بود که میناموتو نو یوریتومو سامورایی‌ها را به عمارت‌ها و زمین‌های عمومی مصادره شده خاندان تایرا فرستاد. موقعیتی که این جیتوها را در هر منطقه ای از کشور فرماندهی می‌کند، شوگو است؛ بنابراین، تأسیس شوگو و جیتو گاهی به عنوان ایجاد یک سازمان حفظ امنیت در سراسر کشور توضیح داده می‌شود.
در اردیبهشت ۱۳۴۶، قانون حفظ نباتات مشتمل بر ۲۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب رسید و آیین‌نامهٔ اجرایی آن در ۱۳۴۶/۱۰/۴ به تصویب هیئت وزیران رسید. بدین ترتیب، سازمان حفظ نباتات به‌عنوان سازمانی مستقل در وزارت کشاورزی تشکیل شد.