زه صداها
جملاتی از کاربرد کلمه زه صداها
در قالبهای نوشتاری، خواننده صدای راوی را هم از طریق مضمون و هم سبک نگارش میشنود. نویسنده میتواند صداها را برای حالات و مواقع مختلف رمز گذاری کند و صداها میتوانند هم آشکار و هم پنهان باشند و از نشانههایی که عقاید، ارزشها و نظرات آرمانی راوی را آشکار میسازند میتوان وضعیت نویسنده را نسبت به مردم، رویدادها و چیزها بازشناخت.
اول - قوه سامعه ، كه به وسيله آن صداها را تميز مى دهد.
یکی از چالشهای اصلی در فنآوری فرآوری گفتار، مخصوصا برای زبانهای غربی، ساخت یک تراز نغمه طبیعی-صداده برای متون به عنوان یک کل است. اگر از تراز نغمههای غیر طبیعی استفاده شود، به ترکیبهایی میرسیم که صداهای «بیجان» یا «بدونهیجان» برای شنونده انسانی دارند، ویژگیای که یک کلیشه برای ترکیب گفتار در فرهنگ مردمی شده است.
رضا پهلوی در پیامی فقدان رامش را به خانواده و دوستدارانش تسلیت گفت و از او به نام یکی از صداهای کمنظیر نسل خود یاد کرد.
سپس صداها از پسیخه خواستند که بر سر میزی بنشیند که بر روی آن لذیذترین و مطبوعترین غذاها و نوشیدنیها قرار داشت و به طرز زیبایی چیده شده بود. افزون بر این، پسیخه صداهای دیگری را نیز میشنید که برایش آواز میخواندند و صدای سازهایی را میشنید که بهطور گروهی مینواختند.
یک گروه کر می تواند زیرمجموعه یک گروه باشد. بنابراین از "کر بادی چوبی" یک ارکستر یا "کر"های مختلف صداها یا سازها در یک ترکیب چند کرال صحبت می شود. در اواتوریوها و تودههای معمولی قرن ۱۸ تا ۲۱، «کر» یا «کر» به این معناست که در هر قسمت بیش از یک خواننده وجود دارد، برخلاف گروه تکنوازانی که در این آثار نیز حضور دارند.
«شدت» یا «نوانس» در صداهای موسیقی ممکن است نسبت به یکدیگر ضعیفتر یا قویتر باشند مثلاً اگر مضراب سنتور را یک بار با ملایمت، و بار دیگر به قوت روی سیم ساز ضربه بزنیم، صدای دوم شدیدتر از صدای اولی خواهد بود. شدت یک صوت موسیقایی را با واحد دسیبل (db) اندازهگیری میکنند.
محیطهای بازی به سیستم صوتی استریو که قابلیت تشخیص جهت و فاصله صدا از گوش بازیباز را دارا هستند مجهز میباشند. بازیباز با استفاده از افکتهای صوتی بازی (برای مثال صدای غرش هیولاها) میتواند پی به وجود محیطهای مخفی برده و از آن صداها برای ردیابی مکانهای مخفی در مراحل استفاده نماید. دشمنان هم میتوانند با شنیدن صدای شلیک تفنگ بازیباز پی به محل حضور قهرمان بازی ببرند.
در دههٔ ۱۹۵۰، گای ویلیام لامبرت پیشنهاد کرد که پدیده روح خبیث ناشی از حرکت آب از زیر خانهها است. او بر این باور بود که حرکت آب ایجاد آشفتگی میکند و میتواند صداهای عجیب ایجاد کند و باعث حرکت اجسام شود. این فرضیه را الن گولد و تونی کورنل امتحان کردند که خرابیهای زیادی در خانه ایجاد کرد و حرکت اجسام بسیار کم بود.
اهداف مربوط به حقوق بشر شامل توانمند سازی زنان، کاهش خشونت، افزایش صداهای مختلف سیاسی، تضمین دسترسی برابر به خدمات عمومی و افزایش امنیت حقوق مالکیت است.