دشوار ساختن

معنی کلمه دشوار ساختن در لغت نامه دهخدا

دشوار ساختن. [ دُش ْ ت َ ] ( مص مرکب ) دشوار کردن. سخت کردن. مشکل کردن :تمعیص ؛ دشوار ساختن کار بر کسی. ( از منتهی الارب ).

معنی کلمه دشوار ساختن در فرهنگ فارسی

دشوار کردن . سخت کردن .

جملاتی از کاربرد کلمه دشوار ساختن

بعيد نيست كه افسار هر دو فرقه ى جاهلان و متفكران بت پرست به دست مستكبران آن ها باشد. چون آنان ضعيف عقلان و نيز عالمان ناآگاه را اجير خود مى كردند تا مردم را ناخود آگاه به مجادله با حق سوق دهند و از قبول آن استكبار ورزند و در برابر مدعى نبوت بايستند؛ به گونه اى كه جدا ساختن هر يك از اين طوايف از يكديگر دشوار است .
ولى با كمال تاءسف چرا و چگونه گروهى از مسلمانان مى گويند پيامبر اسلام (صلىالله عليه و آله ) تعيين خليفه نكرد و آن را به مردم واگذار نمود با اينكه خودشان مىدانند هدايت و پرورش استعدادهاى مسلمانان اقتضاء مى كند كه اين مسئوليت سنگين و دقيق وضرورى بايد از ناحيه خداى متعال به كسانى واگذار شود كه مانند شخص نبى اكرم(صلى الله عليه و آله ) قادر به اجراى آن هستند به عبارت ديگر: اگر تمامىدلايل نقلى را كنار به گذاريم عقل انسان نمى تواند سكوت پيامبر اسلام (صلى اللهعليه و آله ) را قبول كند و اين كار سخت و دشوار را به عهده انسانهائى كه از تشخيصآن عاجز هستند قرار دهد بهر حال حادثه اى كه نبايد مى شد اتفاق افتاد و بيماران ازمعالجه و عافيت محروم شدند و دنيا پرستان در اثر بندگى شيطان به هركارى ، درنابودن ساختن ارزش انسان هاى عزيز و محترمى كه ، الگو و معيار سعادتنسل بشر هستند، دست زدند و جامعه را بتاريكى فرو بردند.
تا قرن نوزدهم، کشورها سیستم‌های اندازه‌گیری طول خود را بر اساس نمونه‌های اولیه، استانداردهای اولیه میله‌های فلزی، مانند یارد استاندارد در بریتانیا که در مجلس پارلمان نگهداری می‌شد، و «toise» استاندارد در فرانسه که در پاریس نگهداری می‌شد، قرار می‌دادند. اینها در طول سال‌ها در برابر آسیب یا تخریب آسیب‌پذیر بودند و به دلیل دشواری مقایسه نمونه‌های اولیه، واحدهای مشابه اغلب در شهرهای دور، طول‌های متفاوتی داشتند و فرصت‌هایی برای تقلب ایجاد می‌کردند. در طول عصر روشنگری، دانشمندان از یک استاندارد طول دفاع کردند که مبتنی بر برخی از ویژگی‌های طبیعت باشد که می‌توان آن را با اندازه‌گیری تعیین کرد، و یک استاندارد جهانی و غیرقابل تخریب ایجاد کرد. دوره تناوب آونگ‌ها را می‌توان با زمان‌بندی آنها با ساعت‌هایی که توسط ستارگان تنظیم می‌شدند، بسیار دقیق اندازه‌گیری کرد. یک استاندارد آونگ معادل تعریف واحد طول بر حسب نیروی گرانشی زمین، برای همه اهداف ثابت، و ثانیه بود که توسط حرکت وضعی زمین نیز ثابت تعریف می‌شد. ایده این بود که هر کسی، در هر کجای زمین، می‌تواند با ساختن آونگی که با دوره تعریف شده نوسان می‌کند و اندازه‌گیری طول آن، استاندارد را بازسازی کند.
فناوری اطلاعات سلامت (HIT) عبارت است «کاربرد اطلاعات پردازشی شامل هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار کامپیوتر که با ذخیره‌سازی، بازیابی، به اشتراک گذاری و استفاده از اطلاعات مراقبت سلامت، داده و دانش برای ارتباطات و تصمیم‌گیری سروکار دارد.»تکنولوژی یک مفهوم گسترده‌است که با کاربرد گونه‌ها و دانش ابزارها، صنایع دستی و چگونگی اثرگذاری آن بر توانایی گونه‌ها در کنترل و سازگاری با محیطشان، سر و کار دارد. به هر حال، ارائه یک تعریف دقیق، دشوار است؛ تکنولوژی می‌تواند به اشیا مادی مورد استفاده بشر اشاره کند، مانند ماشین‌ها، سخت‌افزار یا وسایل، و همچنین می‌تواند شامل موضوعات گسترده‌تر، شامل سیستم‌ها، روش‌های سازماندهی و تکنیک‌ها، شود. برای HIT، تکنولوژی، کامپیوترها و ویژگی‌های ارتباطات را که می‌توانند برای ساختن سیستم‌هایی برای جابجایی اطلاعات سلامت، شبکه بندی شود، ارائه می‌کند. همچنان، انفورماتیک یک جنبه جدایی ناپذیر HIT است.
ساختن دنباله‌ای از اعداد تصادفی برای الگوریتم‌های تصادفی، برای شبیه‌سازی‌ها، و نیز برای بسیاری از اهداف دیگر مهم هستند. ساختن یک دنباله از اعداد تصادفی واقعی خیلی دشوار است یا احتمالاً غیرممکن.
کار عزمش به ساختن آسان غور حزمش به یافتن دشوار