[ویکی فقه] داود بن طِرِمّاح در منابع معتبر رجال و تاریخ یاد و نامی ندارد. تنها برخی از منابع متأخّر، نام او را در ردیف شهدایی آورده اند که امام حسین علیه السلام بعد از شهادت همه اهل بیت و اصحاب، آنان را ندا داده و به یاری طلبیده است. ۱. ↑ سپهر کاشانی، محمدتقی، ناسخ التواریخ، ج۲، ص۳۷۷- ۳۷۸.۲. ↑ محلاتی، ذبیح الله، فرسان الهیجاء، ج۱، ص۱۳۵.۳. ↑ موسوی زنجانی، ابراهیم، وسیلة الدارین، ج۱،ص۱۳۶.۴. ↑ جمعی از نویسندگان، موسوعة کلمات الامام الحسین علیه السلام، ج۱، ص۴۸۴. منبع جمعی از نویسندگان، پژوهشی پیرامون شهدای کربلا، ج۱، ص۱۶۰. ...
جملاتی از کاربرد کلمه داود بن طرماح
در تفسير عياشى از داود بن فرقد از امام صادق (عليه السلام ) روايت كرده كه فرمود:ملائكه قبل از داستان آدم ابليس را از جنس خود مى پنداشتند، و ليكن خداى تعالى او را مىشناخت و با تحريك حميت و عصبيت او آنچه را كه در نفس او پنهان بود آشكار ساخت ، و درنتيجه صراحتا گفت : (خلقتنى من نار و خلقته من طين )
441- ر. ك : تنقيح المقال ، ج 3، رقم 11994؛ معجمرجال الحديث ، ج 18، ص 237؛ بحارالانوار، ج 47، ص 181. بنابر بعضى روايات ،قاتل وى ؛ يعنى داود بن على ، پس از اين كار توسط امام صادق عليه السلام مورد مؤ اخذهواقع شد و چون به استهزا پرداخت همان شب مورد نفرين حضرت واقع و به هلاكت رسيد.
اقليت بهره اى ها از سليمان كه مدعى جانشينى داود بن عجب شاه بود پيروى كردند.
164 - و در فقيه به سند خود از داود بن حصين از ابى العباس از ابى عبدالله (عليه السلام ) نقل مى كند كه فرمود: رسول خدا(صلى الله عليه و آله ) در ماه رمضان در دهه اول معتكف شد، سال بعد از دهه دوم اعتكاف كرد، ولى پس از آن هميشه در دهه سوم اعتكاف مى كرد.