خیز میل لنگ
جملاتی از کاربرد کلمه خیز میل لنگ
دریاسالاری به موتور بسیار قوی تری نیاز داشت و از طرحهای یونکرز برای موتورهای چند میل لنگ با فرمهای مستقیم اطلاع داشت. دریاسالاری احساس کرد که اینها نقطه شروع معقولی برای یک طراحی بزرگتر خواهد بود. نتیجه یک مثلث بود، کنارههای سیلندر که دو طرف آن را تشکیل میدادند، با میل لنگ در هر گوشه که توسط چرخ دندههایی به یک محور خروجی متصل میشدند - عملاً سه موتور V-12 جداگانه. دلتیک را میتوان با تعداد سیلندرهای مختلف تولید کرد. ۹ و ۱۸ متداولترین بودند که به ترتیب دارای سه یا شش بانک سیلندر بودند. در سال ۱۹۴۶، دریاسالاری قراردادی با شرکت نپیر برای توسعه این موتور منعقد کرد.
یکی از ویژگیهای موتور، نحوه تنظیم فاز میل لنگ برای اجازه دادن به درگاه اگزوز و تأخیر درگاه ورودی بود. این موتورها طرحهای «یک جریان» نامیده میشوند، زیرا جریان گاز به داخل و خارج از سیلندر یکی از راههای است که به کمک دمندهها برای بهبود خروج اگزوز سیلندر کمک میکند. ترتیب پورت ورودی/خروجی ورودی/خروجی/ورودی/خروجی/ورودی/خروجی در اطراف حلقه مثلثی است (یعنی آرایش منیفولد ورودی و خروجی دارای تقارن چرخشی C3 هستند).
دورآلومین از دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۹۰ برای تولید قطعات دوچرخه و مجموعههای فریم مورد استفاده قرار میگرفت. چندین شرکت در سن - اتین فرانسه برای اولین بار در سال ۱۹۳۲ برای استفاده نوآورانه از دورآلومین شناخته شدند: در سال ۱۹۳۲، وروت وپرن اولین بازوهای میل لنگ آلیاژی سبک را توسعه دادند؛ در سال ۱۹۳۴، هوتبمان یک مجموعه کامل را منتشر کرد؛ از سال ۱۹۳۵ به بعد، چرخهای آزاد دورآلومین، دندههای ریل، پدالها، ترمزها و فرمان توسط چندین شرکت تولید شدند.
قسمت مکانیکی در کمپرسورهای یخچال خانگی شامل یک سیلندر است که پیستون آن توسط هستهٔ موتور الکتریکی به حرکت در میآید. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن میشود؛ و البته در کمپرسورهای نوع خطی و نوع کمپرسور روتوری یا کمپرسور نوع اسکرال، میل لنگ دیگر وجود ندارد.
این پروژه در سال ۱۹۳۷ شروع شد و پس از طی دو سال، سوزوکی چندین مدل اولیه مختلف ساخته بود. این خودروهای اولیه به وسیله موتورهای نوآورانه چهارسیلندر چهارزمانه با مایع خنککننده به حرکت درمیآمدند. این موتور با جابهجا کردن فقط ۸۰۰ سیسی از گنجایش موتور و با داشتن میل لنگ و جعبه دنده آلومینیومی، بیش از ۱۳ اسببخار نیرو تولید میکرد.
با تبدیل دوایر طوسی به چرخدنده میتوان حرکت خطی و دورانی را به هم تبدیل کرد و این اخیراً در ساخت موتورهایی بدون میل لنگ استفاده شده است.
برای نمونه در موتور درونسوز (که گونهای از موتور رفت و برگشتی است) در اثر فرایند احتراق نیروی رانش به پیستون وارد شده و آن را به حرکت وامیدارد و این نیرو به وسیله شاتون (نوعی لنگ) به میل لنگ منتقل شده و منجر به حرکت چرخشی میل لنگ شده و به چرخهای میانجامد که همان چرخه حرکت رفت و برگشتی پیستون است.
تا این زمان، موتورهای دیزلی نسبت قدرت به وزن ضعیف و سرعت پایین داشتند. قبل از جنگ، ناپیر پس از صدور مجوز نسخههای Junkers Jumo 204، روی یک طراحی دیزل هوانوردی به نام Culverin کار میکرد. به جای اینکه هر سیلندر یک پیستون داشته باشد و در یک سر آن با سر سیلندر بسته شود، طراحی مبتنی بر جومو از یک استوانه دراز حاوی دو پیستون مخالف استفاده کرد. این امر نیاز به سرسیلندر سنگین را از بین میبرد. از جنبه منفی، طرح نیاز به میل لنگهای جداگانه در هر انتهای موتور داشت که باید از طریق چرخ دنده یا شفت جفت شوند. مزیت اصلی این طرح، تنفس یکنواخت و موتور نسبتاً «تخت» بودن آن بود.
در ۲۲ می ۲۰۱۹، پنیک تاریخ بازی را معرفی کرد، یک کنسول بازی ویدیویی دستی جدید که با همکاری تینیج انجینیرینگ طراحی شدهاست. این دستگاه دارای یک میل لنگ مکانیکی است که بهطور خاص به تینیج انجینیرینگ اختصاص دارد.
این روش برای ابزاری چون چرخ دندهها، بادامکها، میل لنگها، کاسه ساچمهها، زنجیرها استفاده میشود