خودرو تمام دونیرو
جملاتی از کاربرد کلمه خودرو تمام دونیرو
طبق گفته مسئولان شرکت تسلا این خودرو تمام الکتریکی دامنه پیمایشی دستکم برابر با ۵۶۰کیلومتری (۳۴۸ مایل) داشته و برای نشستن ۵ نفر جای کافی دارد. این خودرو دارای هر ۲ صندوق جلو و عقب بوده و همینطور قادر به شتابگیری ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۰ مایل بر ساعت) در کمتر از ۳ ثانیه میباشد. انتظار میرود مدل ۳ ضریب اصطکاکی برابر ۰٫۲۱ دارا باشد، میزانی کمتر از ضریب درگ مدل اس (۰٫۲۴)، که کمترین میزان در بین تمامی خودروهای در حال تولید میباشد. ماسک گفتهاست مدل محور عقب محرک پایه آن دارای نیروی غلتشی زیادی بر روی یخ میباشد که حاصل واکنش سریع گشتاور موتور الکتریکی است.
یکی از دلایل موفقیت این خودرو قیمت و اقتصادی بودن آن است. با وجودی که قسمت عقب در کورسا را تغییراتی دادهاند اما در عوض پنجره عقب دارای ابعاد بزرگ و داخلی روشن است و نما و جلوه خاصی را به این خودرو میدهد. یکی دیگر از مزیتهای این خودرو تمام دستگاههای ایمنی موجود در آن است. به عنوان مثال، کیسه هوا برای راننده و مسافر صندلی جلو و موارد دیگر.
سیستم تعلیق این خودرو بسیار نرم و حساس است و تکانهای شدید به هیچ عنوان به کابین منتقل نمیشود با این وجود اما نمیتوان از این خودرو انتظار یک رانندگی آفرود یا اسپرت را داشت. داخل کابین در زمان حرکت بسیار ساکت است و در سرعتهای بالا تنها به میزان کمی صدای موتور در داخل اتاق به گوش میرسد. این امر با وجود عایق بندی بسیار عالی خودرو کمی عجیب به نظر میآید ولی صدا گوش نواز تایرها بر روی جاده تا حد بالایی صدای موتور را نیز پوشش میدهد. با وجود فضای بسیار زیاد در صندوق عقب این خودرو، امکان تا شدن صندلیهای عقب نیز وجود دارد و علیرغم دید کم راننده به سمت عقب خودرو، سنسورهای هوشمند و متعدد این خودرو تمامی نواقص چشمی را پوشش میدهد.
در سال ۲۰۱۰ شرکت بی وای دی و شرکت آلمانی دایملر آ گ قراردادی را مبنی بر مشارکت انتفاعی امضاء کردند که دستاورد آن تولید مشترک خودرو تمام الکتریک دنزا بودهاست. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در شهر شنزن چین رونمایی شد.