خودرو تجاری
جملاتی از کاربرد کلمه خودرو تجاری
ایساکو شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی محصولات ایران خودرو است که در تاریخ ۱۳۵۶/۸/۱ در قالب شرکت سهامی خاص بنیان نهاده شد. این شرکت دارای فروشگاههایی در سراسر ایران است و محصولات آن دارای نشان تجاری این شرکت هستند.
در ژوئن ۱۹۵۴، در پاسخ به ادعاهای نقض علامت تجاری توسط شرکت ویلیس که جیپ اصلی را تولید میکرد، هانجی اومهارا، مدیر فناوری آن زمان، نام خودرو را به "لندکروزر" تغییر داد.
ریشه تأسیس داتسون به ۱۹۱۱ برمیگردد که بعد از شرکت دایهاتسو قدیمیترین خودرو ساز ژاپن میباشد بعدها این شرکت با ادغام چند شرکت کوچک در سال ۱۹۳۳ به نیسان تبدیل شد نیسان تا سال ۱۹۸۶ محصولات خود را با دو نام تجاری داتسون و نیسان عرضه میکرد . در فاصله سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۶ خودروهای تولید شده توسط داتسون، از طریق شبکه فروش و نمایندگیهای نیسان، صادر یا توزیع میگردید.
یکی از مراکز معتبر و با سابقه در ایران که در حوزه سامانه صوتی و تصویری خودرو فعالیت میکند برند مانیتوران میباشد.این برند تجاری تولید کننده کنترل فرمان خودروهای ایرانی نظیر کوئیک و ساینا است.
این خودرو محصول مشترک سوبارو و تویوتا است و بنابراین این خودرو توسط سوبارو با نام سوبارو بی آر زد و توسط تویوتا با چندین نام تجاری عرضه میشود که رایجترین آن تویوتا جی تی ۸۶ است که در آسیا (به جز ایران)، استرالیا، آمریکای شمالی (از اوت ۲۰۱۶)، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی استفاده میشود. این خودرو همچنین در نیکاراگوئه و اروپا نیز با نام با نام تویوتا افتی ۸۶ عرضه میشود. از دیگر نامهای مورد استفاده تویوتا میتوان به تویوتا جیتی ۸۶ و البته سایون افآر-اس که دیگر تولید نمیشود اشاره کرد.'
چاپگرهای سهبعدی تجاری هرروز فرایند تولیدشان را بهبود میبخشند و با پیشرفتهای ریزودرشت میروند تا راه خود را در بازارِ وسایلِ تولیدکنندهٔ یک محصول نهایی باز کنند. همچنین، پژوهشگران دائماً در پی آزمایش مواد و راهکارهای متفاوت برای یافتن راههایی هستند که بتوان با چاپگرهای سهبعدی محصولات ناهمگونی را از بدنهٔ خودرو گرفته، تا بلوکهای سیمانی و محصولات خوراکی از مواد غذایی تولید کرد.
هدف اصلی تسلا تجاریسازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشینهایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.
وضعیت کاهش فروش خودروسازان تا جایی پیش رفت که اکبر ترکان مشاور ارشد رئیسجمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی اظهار نمود صنعت خودروسازی با کاهش عرضه مواجه نیست اما به شدت از کاهش تقاضا رنج میبرد. این در حالیست که تا همین چندی پیش تحویل خودروهای خریداری شده به دست مردم از سوی این دو خودروساز بسیار طولانی مدت بوده حتی به رغم این که خریداران بخش زیادی از مبلغ خودرویشان را پیشتر پرداخته بودند. وی به وضوح بیان داشت که عدم استقبال مردم از خرید خودروی داخلی باعث شده تا خودروسازها با انباشت محصول در انبارهای خود مواجه شوند. شدت این کاهش فروش به حدیست که یکی از خودروسازان مجبور شد تا ۸۰۰۰۰۰ خودرو فروش نرفتهٔ خود را در انبار نگه دارد.
تعداد زیادی از ارقام گلی که در دنیا تجاری شدهاند، بومی کشور ایران هستند. با این حال، ایران نتوانسته اقدامات مؤثری برای تولید ارقام جدید با بهرهگیری از این گونههای بومی انجام دهد. این گلها همچنان به صورت وحشی و خودرو در کشور رشد میکنند؛ نمونهای از این گلها، لاله واژگون است.
به ادعای ایران خودرو، قطعات این خودرو ۹۲ درصد داخلیسازی شده است. اما نشان تجاری و نام شرکت پژو بر روی برخی قطعات و مجموعههای ساختداخل این خودرو همانند موتور، همچنان بهچشم میخورد.