خود اموز

معنی کلمه خود اموز در لغت نامه دهخدا

( خودآموز ) خودآموز. [ خوَدْ / خُدْ ] ( نف مرکب ) پیش خود یادبگیر. آموزش بدون معلم.
- کتاب خودآموز ؛ کتابی که بدون معلم می توان مطالب آنرا آموخت.
- شخص خودآموز ؛ کسی که بدون معلم و یاددهنده چیزی می آموزد. پیش خود یادبگیر.

معنی کلمه خود اموز در فرهنگ فارسی

( خود آموز ) پیش خود یاد بگیر آموزش بدون معلم

جملاتی از کاربرد کلمه خود اموز

پیشه ایراکه از خود آموزی تو از آن پیشه کی خوری روزی
تامی تن در اوک‌ویل با والدین ویتنامی - کانادایی به دنیا آمد. زمانی که تن کودک ۱۳ ساله بود خواهرش از او خواست تا برنامه شو تلویزیونی تام فورد را ضبط کند. تام فورد در قسمتی که تن حضور داشتُ ظاهر شد و دربارهٔ زنان و تمایلات جنسی صحبت کرد. تامی تن تحت تأثیر سخنان و نحوه بیان او دربارهٔ مجموعه‌اش قرار گرفت. از همان‌جا تن به مد علاقه‌مند شد. تن اگر چه تحصیلات معمول عکاسی را پشت سر نگذاشته‌است اما با شرکت در کلاس‌های عکاسی دیجیتال و آشنا شدن با دوستانی که در زمینه مد فعالیت می‌کردند، خود آموز رشد کرد.
او فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. او فراگیری آواز و همچنین نوازندگی را بصورت خود آموز از سنین نوجوانی آغاز کرد.حامد در اکثر اقشار جامعه طرفداران خود را دارد.
زمانی که او دو ساله بود، مادر او فوت کرد. در سن شش سالگی پدرش (مهاجر ایتالیایی) نقل مکان کرد و او را به کاراکاس برد و با مادر بزرگ پدریش تنها گذاشت تا خود به آلمان سفر کند. رنی نتوانست از دبیرستان فارغ‌التحصیل شود، اما در یادگیری سریع بود و بیشتر خود آموز بود. در سن هفده سالگی او شروع به کار در یکی از تنها تعداد انگشت شمار ایستگاه‌های رادیویی که وجود داشتند، رفت. این ایستگاه‌ها در آن زمان در کاراکاس به عنوان یک پخش‌کننده کار می‌کردند. با طرز بیان شیوا و آوای هارمونیک او، به سرعت تبدیل به یکی از گویندگان مورد علاقه و محبوب در میان شنوندگان شد. او زبان انگلیسی را هنگام کار در سفارت آمریکا در کاراکاس یادگرفته بود و به آن تسلط داشت.
در سن سه سالگی خودش توانست خواندن را بیاموزد. در ابتدا خودش به‌طور خود آموز بر روی پیانو چند قطعه والتز نواخت و خانواده خود را شگفت زده کرد.
خدمت در ارتش در پادگان ورسای چندی بیش به طول نینجامید، نزدیک به ۲ سال پس از نمایش ۱۸۱۴ ناکامی حاصل از شناخت فرم اسب او را سمت شناخت فرم، ساخت و ترکیب شکل بدن انسان در ارتش به صورت خود آموز سوق داد. سال ۱۸۱۷ و نقل مکان او به فلورانس و بعد ناپل او را مسحور آثار معروف ایتالیایی ازجمله میکل‌آنژ و هنر بکر ایتالیا در آن دوران کرد.