خوانندگی کردن

معنی کلمه خوانندگی کردن در لغت نامه دهخدا

خوانندگی کردن. [ خوا / خا ن َن ْ دَ / دِ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) تغنی کردن. ( یادداشت بخط مؤلف ).

معنی کلمه خوانندگی کردن در فرهنگ فارسی

تغنی کردن

جملاتی از کاربرد کلمه خوانندگی کردن

یاس در سال ۱۳۸۵ ترانهٔ «سی‌دی رو بشکن» را با خوانندگی مشترک آمین منتشر کرد. این دو خواننده این ترانه را به دنبال انتشار و توزیع فیلم مربوط به امیرابراهیمی خواندند. یاس و آمین در این ترانه افرادی که در پخش کردن این فیلم دخیل بودند را مورد انتقاد قرار دادند و ضمن انتقاد از «سقوط اخلاقی» جامعهٔ ایران، از شنوندگان خود خواستند که سی‌دی مربوط به این فیلم را از بین ببرند. این ترانه مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرد و در همان روزهای نخست که در اینترنت قرار گرفت نزدیک به یک میلیون بار دانلود شد و باعث شهرت بیش از پیش یاس شد.
صدای شارون نقش بزرگی در گروه ویثین تمپتیشن دارد ولی به گفتهٔ خود شارون او هیچ‌گاه به صورت کلاسیک آموزش خوانندگی ندیده بلکه با شنیدن صدای خوانندهای دیگر و تمرین کردن، صدای خود را به این سطح رسانده‌است.
وی همیشه در برنامه‌هایش از آرزویش که بازگشت به ایران است سخن به میان آورده است. این حرف‌ها به گوش نیروهای امنیتی ایران رسیده و شروطی را برای بازگشت عارف تعیین نموده‌اند: نوشتن توبه‌نامه، فراموش کردن هنر خوانندگی، حضور در اجتماع کمتر از ۵ نفر. این شروط برای عارف بسیار سنگین و دردناک بوده و همانند برخی از همکارانش به آن شروط نه گفته است.
عاشورگلدی برای نخستین اجرایش، یک برهٔ سفید، مقداری پارچه و چند قران پول دریافت کرد. وقتی به خانه رفت، مادرش گفت: «به خاطر اینکه بالاخره اجرا کردن را شروع کردی این بره را قربانی می‌کنیم و نذری می‌دهیم.» صدای نالهٔ بره هنگامِ سر بریدن، عاشورگلدی را تحت تأثیر قرار داد و قطعه‌ای به عنوان «نالهٔ بره سفید» ساخت. او پس از آن، ۲ قطعهٔ دیگر نیز ساخت که در سن ۱۸ سالگی در رادیو گرگان، این آثار را اجرا کرد. وی در طول فعالیت‌های هنری خود، نزد ۳۵ هنرمند موسیقی آموزش دید، با این حال، «نظرلی محجوبی» استاد اصلی او به‌شمار می‌آمد. وی در کنار خوانندگی و نوازندگی، به آموزش موسیقی نیز پرداخت و در این زمینه ۱۸ شاگرد پرورش داد.
در ۱۸ سالگی برای دنبال کردن رؤیای خوانندگی و امضای قراردادِ ضبط آهنگ به نیویورک می‌رود. او موفق به دریافت قرارداد اجرای زندهٔ موسیقی در شهرهای بروکلین، کویینز و منهتن شد. در یکی از همین اجراهای زنده برای بیانسه و جی-زی نیز اجرا کرد. سرانجام، ناشر موسیقی تازه‌تأسیس، ترای-سوند، با او قرارداد موسیقی امضا کرد و نخستین آلبوم جاسمین به نام بلوز چیزی نیست اما یک زن خوب بد شد را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. این آلبوم در سال ۲۰۱۲ در ژاپن منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت.
سوگند یک بار به ایران سفر کرد و حتی برخی از آثارش را در این کشور ضبط کرده‌است. او در سال ۱۳۹۴ در حالی که در جزیرهٔ کیش بود، دستگیر شد. پس از یک هفته بازداشت در کیش به تهران منتقل شد. سوگند در مصاحبه‌ای با بهزاد بلور که در سال ۲۰۱۸ انجام شد دلیل بازداشتش را اتهاماتی همچون «دایر کردن مرکز فساد»، «تولید و توزیع ویدئوهای مبتذل» و «رابطهٔ نامشروع» عنوان کرد. پس از گذشت یک ماه با وثیقه از زندان آزاد شد و پس از مدتی زندگی در سکوت، توانست که از ایران خارج شود. وی در برنامه بلور بنفش گفت که خبر بازداشت او صحیح است. او وقتی که با قید وثیقه آزاد شده بود به کارهایی همچون طراحی لباس و آموزش خوانندگی و بازیگری تئاتر نیز مشغول بود.
رخشانه با نام اصلی حمیده در کابل متولد شد. او دختر اصیل خان وزیری، یک ژنرال چهار ستاره در ارتش افغانستان بود. او عضو قبیلهٔ وزیر از قبایل پشتون بود. خانواده آن‌ها اصالتاً اهل بخش‌های جنوبی افغانستان بود که بعدها به کابل مهاجرت کردند. او به عنوان اولین زن افغان شناخته می‌شود که چادر را برای دنبال کردن شغل خود کنار گذاشت. او برای خانوادهٔ سلطنتی، افراد مشهور (به عنوان مثال شاه ایران، گاندی، لنس آرمسترانگ) و چند فیلم خوانندگی کرد.
یاس در سال ۱۳۸۵ ترانهٔ «سی‌دی رو بشکن» را با خوانندگی مشترک آمین منتشر نمود. این دو خواننده این ترانه را به دنبال انتشار و توزیع فیلم مربوط به زهرا امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی که قربانی انتشار فیلم خصوصی شده‌بود خواندند. یاس و آمین در این آهنگ افرادی که در پخش کردن این فیلم دخیل بودند را مورد انتقاد قرار دادند و ضمن انتقاد از «سقوط اخلاقی» جامعهٔ ایران، از شنوندگان خود خواستند که سی‌دی مربوط به این فیلم را از بین ببرند. این ترانه مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرد و در همان روزهای نخست که در اینترنت قرار گرفت نزدیک به یک میلیون بار دانلود شد و باعث شهرت بیش از پیش یاس شد.
جف در کنار کشتی کج، به خوانندگی نیز پرداخته و در این راستا آهنگ‌ها و آلبوم‌هایی را منتشر کرده‌است. منسوخ شده جزو بهترین آهنگ‌های هاردی است. او استعداد زیادی در نقاشی داره و همیشه در هر جایی شروع به نقاشی کردن میکنه