تشویق به اطعام

معنی کلمه تشویق به اطعام در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] تشویق به اطعام (قرآن). تشویق به اطعام مورد عنایت و توجه خداوند و ترک تشویق به اطعام باعث گرفتاری به عذاب دوزخ است.
ترغیب دیگران به اطعام مسکین، مورد عنایت و توجه خداوند:۱. «واما من اوتی کتابه بشماله فیقول یا لیتنی لم اوت کتابیه» «اما کسی که نامه اعمالش را به دست چپش بدهند می گوید: «ای کاش هرگز نامه اعمالم را به من نمی دادند.» «ولا یحض علی طعام المسکین» «و هرگز مردم را بر اطعام مستمندان تشویق نمی نمود؛ ». برداشت، براساس مفهوم آیات مذکور است.۲. «واما اذا ما ابتلاه فقدر علیه ر زقه فیقول ر بی اهانن» «و اما هنگامی که برای امتحان، روزیش را بر او تنگ می گیرد (مایوس می شود و) می گوید: «پروردگارم مرا خوار کرده است! » » «کلا بل لا تکر مون الیتیم» «چنان نیست که شما می پندارید؛ شما یتیمان را گرامی نمی دارید، » «ولا تحاضون علی طعام المسکین» «و یکدیگر را بر اطعام مستمندان تشویق نمی کنید، ». «ار ایت الذی یکذب بالدین» «آیا کسی که روز جزا را پیوسته انکار می کند دیدی؟ » «ولا یحض علی طعام المسکین» «و (دیگران را) به اطعام مسکین تشویق نمی کند! ».
ترک تشویق به اطعام
۱. ↑ حاقه/سوره۶۹، آیه۲۵.
...

جملاتی از کاربرد کلمه تشویق به اطعام

گرچه ۴۴ کشور در کنفرانس شرکت داشتند، اختلاف اصلی مربوط به برنامه‌های رقیبی بود که آمریکا و بریتانیا پیشنهاد می‌کردند. هری دکستر وایت به عنوان اقتصاددان برجسته بین‌المللی خزانه‌داری آمریکا، برنامه آمریکا در خصوص دسترسی به منابع نقدی را تهیه کرده بود. رقیب این برنامه به کینز (نماینده خزانه‌داری بریتانیا) تعلق داشت. تفاوت کلی این دو برنامه در این بود که در طرح وایت مشوق‌هایی در نظر گرفته شده بود تا قیمت‌ها در اقتصادهای جهانی ثابت بمانند ولی کینز می‌خواست نظام به گونه‌ای باشد که اقتصادها تشویق به رشد شوند. «توافق جمعی یک کار بین‌المللی بسیار عظیم بود» که مدت دو سال پیش از برگزاری کنفرانس شروع شده بود:جلسات دو جانبه و چند جانبه زیادی برگزار شده بود تا برای تعیین سیاست‌های نظام برتون وودز به نقاط اشتراکی دست یافته شود.
کانون نشر حقایق اسلامی اما در تفاوتی معنادار با انجمن اسلامی دانشجویان آن روز، رویکردی نقادانه به مسائل اقتصادی- اجتماعی کشور داشت. تفسیرهای قرآن و نهج‌البلاغه توسط محمدتقی شریعتی و نیز طاهر احمدزاده در حقیقت سخنرانی‌هایی بودند که به ویژه جوانان مسلمان را تشویق به شرکت در مسئولیت‌های اجتماعی و مبارزات سیاسی می‌کردند.
در تاریخ معاصر ایران، تا سال ۱۳۱۱ هیچ زنی در میان مردمان مسلمان ایران پا به صحنهٔ تئاتر نگذاشت تا این که در این سال نمایشنامهٔ «ملا نصرالدین» را مادام پری نوشت و برای به صحنه بردن آن تلاش‌های بسیاری انجام داد. وی پس از تلاش بسیار اجازهٔ این نمایش را به مادام نوارت واگذار کرد. وی از سال ۱۳۱۱ گروه هنری-تئاتری تشکیل داد و با ترجمهٔ نمایش‌های خارجی، جوانان و روشنفکران ایرانی را تشویق به کارِ نوشتن نمایشنامه کرد و خود سرپرستی این گروه را با نام هنری «تروپِ هُنری پری» به عهده گرفت.
جوان از زندگی اش راضی است به شرطی که مادرش آنقدر او را تشویق به ازدواج نکند او جوانی خوش قلب و کمی هم مضحک است…
او در توپانگا، کالیفرنیا زاده شد. مادرش مارگارت معلم و تصویرگر و پدرش دیوید مدیر و مشاور صنعتی بود. خواهر بزرگتر او جنی بود که امیل را اولین بار تشویق به بازیگری کرد. هرش در لس آنجلس و بعداً پس از جدایی پدر و مادرش در سنتافه‌ی نیومکزیکو زندگی کرده‌است.
روزهای اولیه جنگ جهانی اول، ارتش آلمان تحت عنوان دفاع از سرزمین پدری مشغول سربازگیری است و معلم پیری در کلاس شاگردان خود را تشویق به رفتن به جبهه‌های جنگ می‌کند و شاگردان تهییج شده، همه برای اسم‌نویسی اقدام می‌کنند….
منشا به وجود آمدن همجنس‌گرایی به شیوهٔ یونانی، نظامیان اسپارتی و کرت دانسته می‌شود. در آموزش و پرورش اسپارتی کودک از سن ۷ سالگی تا سن ۳۰ سالگی جدا از خانواده و در خوابگاه مخصوصی به همراه دیگر پسران به صورت گروهی و برهنه به سر می‌برد و همجنسگرایی می‌کردند. حتی هنگام ضیافت‌ها و غذاخوردن هم تنها پسران شرکت داشتند. این امر به این سبب بود که سربازان در هنگام جنگ به علت پیوندهای قوی‌ای که در طول زمان به وجود آمده بود، به خوبی بتوانند همرزمان خود را حمایت کنند. به نظر می‌رسد گسترش چنین طرز تفکری موجب شد که نخست در اسپارت و سپس در یونان، سربازان تشویق به همجنس‌گرایی شوند. بارزترین نمونه رواج همجنس گرایی را می‌توان در سپاه مقدس تبس دید. این سپاه به‌طور کلی با الهام از سپاه لئونیداس شکل گرفته بود و از ۳۰۰ نفر که به صورت زوج زوج همجنس‌گرا بودند، تشکیل شده بود. تبس توانست با کمک همین سپاه در ۳۷۱ پیش از میلاد در جنگ لوکترا بر اسپارت پیروز شود.
«ببخشش» تک‌آهنگی از رد هات چیلی پپرز است که در سال ۱۹۹۱ میلادی منتشر شد. این ترانه درباره تشویق به بخشیدن اموال به دیگران است.
ژاپن ۲٫۲ میلیارد دلار را به عنوان بخشی از بسته محرک کروناویروس خود برای تشویق به بازگشت مشاغل تولیدی ژاپنی از چین به منظور گسترش منابع عرضه و بهبود تولید داخلی اختصاص داد. این حرکت چشم‌انداز ۲۰۲۵ هند و ژاپن را تقویت می‌کند: همکاری استراتژیک و جهانی ویژه با هم برای صلح و رفاه منطقه هند و اقیانوس آرام و جهان.
در اسلام در کنار تجاوز به برده، تشویق به آموزش و مهربانی با برده نیز شده‌است.