تأسیسات ایستگاه {station amenities, station facilities} [حمل ونقل ریلی] تجهیزات تأمین آب و برق و مواردی از این قبیل در ایستگاه های راه آهن
جملاتی از کاربرد کلمه تاسیسات ایستگاه
ایستگاه هواشناسی تاسیساتی است بر روی خشکی یا دریا که دارای ابزارها و امکاناتی برای مشاهدهٔ وضعیت جو زمین است و اطلاعاتی برای پیش بینی و مطالعهٔ آبوهوا و اقلیم فراهم میآورد. این اطلاعات شامل دما، فشار هوا، نم، بارش، سرعت باد و جهت باد میباشد. اندازه گیری سرعت و جهت باد به گونهای انجام میشود که تا حد امکان هیچ مانعی بر سر وزش باد نباشد و اندازه گیری دما و نم به دور از تابش مستقیم نور خورشید انجام میگیرد. اندازه گیریهای دستی دست کم یک بار در روز انجام میشود و مشاهدههای خودکار دست کم ساعتی یک بار. وضعیت آبوهوایی در دریا به وسیلهٔ کشتیها و بویهها سنجیده میشود که کمیتهای هواشناختی نسبتا متفاوتی از جمله دمای سطح دریا، بلندی موج و فاصلهٔ موج را اندازه میگیرند.
بر پایه قانون فدرال کانادا و استان کبک، تاسیسات مخابراتی با هدف پرداخت مالیات کالا و خدمات اینگونه تعریف میشوند: "هر گونه تاسیسات، تجهیزات، یا هر چیز دیگری (مانند سیم، بیسیم، کابل برق، فیبر نوری، یا دیگر سامانههای الکترومغناطیسی، یا هر سامانه فنی مشابه، یا بخشی از آنکه میشود یا میتوان از آن در مخابرات استفاده کرد." این تعریف گستردهای است که تجهیزات زیادی از ماهواره مخابراتی و ایستگاه زمینی گرفته تا تلفن و دورنگار را در بر میگیرد. نتیجه این تعریف گسترده این است که حتی یک سوکت ساده و کوچک شبکه محلی نیز تجهیزات مخابراتی به شمار آمده و برای آن مالیات گرفته میشود.
شرکت پایندان از جمله شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ انرژی گستر سینا تحت مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که طبق نوشتههای وبسایت این هلدینگ در سال ۱۳۵۳، در اداره ثبت شرکتهای تهران تاسیس شد و در راستای اهداف و نیاز کشور، به یک شرکت اجرایی در زمینه خطوط انتقال نفت، گاز و آب، تاسیسات پالایشگاهی، پتروشیمی و ایستگاههای تقویت فشارگاز تبدیل شد. در آبان ۱۳۹۸ جواد اوجی به عنوان مدیرعامل شرکت «انرژی گستر سینا» از سوی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انتخاب شده بود که وی در دولت رئیسی به سمت وزیر نفت رسید. در این شرایط میتوان گفت که «پیمانکار» پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک حالا بر صندلی «کارفرما» یعنی وزارت نفت نشستهاست. کارشناسان این جابهجایی را دارای تاثیر بسزایی در سرنوشت پروژه گوره به جاسک میدانند.
این زیرگذر با عرض ۷ متر و ارتفاع ۳ متر، دارای ۱۱ ورودی و خروجی، ۱۴ پله برقی رفت و برگشت از ۴ کنج تقاطع و از ۳ ایستگاه اتوبوسهای تندرو است. ۸ مسیر دسترسی و ۱۸ پله برقی رفت و برگشت در چهارسوی تقاطع به ایستگاههای مترو و بیآرتی وصل میشود. همچنین دو آسانسور نیز برای تردد معلولان در ضلع شمال شرقی پیش بینی شده است. طبق اعلام معاونت عمرانی شهرداری تهران، مساحت این زیرگذر نیز سه هزار و ۷۰۰ متر مربع است و طول رینگهای آن با در نظر داشتن دسترسی به یک صد و ۶۰ متر مربع میرسد. این سازه بتنی است که کاملا عایق شده و ضدزلزله است و تمامی امکانات در زمان بحران در آن پیش بینی شده است. عمق زیرگذر از سطح زمین حدود ۵/۲ متر تاسیسات است و پس از آن ۷ متر به زیرزمین پیش رفتهایم.