بازیگر اصلی مرد

معنی کلمه بازیگر اصلی مرد در فرهنگستان زبان و ادب

{male lead} [سینما و تلویزیون] بازیگر اصلی مرد که نقش اصلی نمایش تلویزیونی یا فیلم را بر عهده دارد متـ . بازیگر نقش اول مرد

معنی کلمه بازیگر اصلی مرد در ویکی واژه

بازیگر اصلی مرد که نقش اصلی نمایش تلویزیونی یا فیلم را بر عهده دارد

جملاتی از کاربرد کلمه بازیگر اصلی مرد

پنی تلر (به انگلیسی: Penny teller) شخصیتی محبوب از سریال تئوری بیگ بنگ است که توسط کیلی کوئوکو اجرا می‌شود. او بازیگر اصلی زن در طول سریال است که در ابتدای سریال با همسایه‌های روبه‌روای‌اش یعنی لئونارد هافستَدر (جانی گلکی) و شلدن کوپر (جیم پارسونز) آشنا می‌شود که دو فیزیک‌دان هستند که در دانشگاه کالیفرنیا (کَلتِک) مشغول به کار هستند. فقدان تحصیلات عالیهٔ پنی، اما در عین حال داشتن شخصیتی دوستانه و اجتماعی در طول سریال، پنی را به یکی از افراد مؤثر گروه تبدیل کرده‌است. او در طول سریال، معشوقه لئونارد است که با او رابطه رمانتیک کوتاهی دارد که از فصل سوم آغاز شده و در فصل پنجم ادامه پیدا می‌کند که در انتهای فصل هفتم منجر به نامزدی و ازدواج در آغاز فصل نهم می‌شود. پنی تنها کاراکتر اصلی است که در طول سریال نام خانوادگی او ذکر نشده‌است؛ گرچه پس از ازدواجش با لئونارد هافستَدر از او به عنوان پنی هافستَدر نام برده می‌شود.
فیلم Ghilli توسط فیلم های تجاری موفق Madurey و Thirupaachi در سال 2005 هم ظاهر شد. و ویجی در فیلم‌های موفق تجاری و انتقادی Sachein، Sivakasi و Pokkiri نیز حضور داشت. Pokkiri یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های حرفه‌ای او در آن زمان بود. در اواخر سال 2007، ویجی در فیلم مهیج عاشقانه Azhagiya Tamil Magan ایفای نقش کرد که در آن نقش قهرمان و آنتاگونیست را همزمان بازی کرد. فیلم Azhagiya Tamil Magan مبلغ 1.04 میلیون دلار در خارج از کشور فروش داشت ، که در سال 2007 در گیشه های خارج از کشور پرفروش بود.اسکرین دیلی، یک مجله بریتانیایی، گزارش داد که Azhagiya Tamil Magan در سال 2007 وارد جدول 10 فیلم پرفروش فیلم آسیایی باکس آفیس در مالزی شده است.به غیر از موفقیت تجاری فیلم Vettaikaaran (2009)، تمامی فیلم های بعدی او از Azhagiya Tamil Magan، Kuruvi و Villu موفقیت های متوسطی داشتند. هر سه فیلم در خارج از کشور موفق‌تر بودند. در سال 2009، ویجی یکی از پردرآمدترین بازیگران در جنوب هند شد. او در سال 2010 در فیلم کمدی اکشن Sura بازی کرد که در گیشه شکست خورد. Sura پنجاهمین فیلم ویجی به عنوان بازیگر اصلی بود.
قرن نوزدهم (انگلیسی: Nineteenth century) (به هندی: Pathonpatham Noottandu) فیلم اکشن درام تاریخی هندی مالایالم- زبان، تولید سال ۲۰۲۲ است که فیلم نامه نویس و کارگردان آن ویناین می‌باشد. بازیگر اصلی سیجو ویلسن است که نقش اصلی را بر عهده داشت به همراه بازیگران کایادو لوهار، آنوپ منون، چمبان وینود خوزه، سودو نایر و سنتیل کریشنا که نقش‌های مهم را بازی کرده‌اند.
در اکتبر سال ۲۰۱۹ اعلام شد که گای ریچی مشغول نوشتن و کارگردانی این فیلم است و جیسون استاتهام به عنوان بازیگر اصلی انتخاب شده‌است. فیلمبرداری از ماه نوامبر ۲۰۱۹ در لس آنجلس و لندن آغاز شد و در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ به اتمام رسید.
فیلم در بخش نوعی نگاه در جشنواره کن ۲۰۱۸ به نمایش درآمد، جایی که برنده جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم بلند اول و همچنین نخل دگرباشی شد و بازیگر اصلی آن جایزه هیئت داوران بخش نوعی نگاه را برای بهترین بازی برد.
اپل تی‌وی پلاس در اکتبر ۲۰۱۹ سفارش ساخت این مجموعه را داد و گری اولدمن به‌عنوان بازیگر اصلی آن معرفی شد. گروه بازیگران در دسامبر ۲۰۲۰ با اضافه شدن اولیویا کوک، جاناتان پرایس، کریستین اسکات توماس و جک لودن تکمیل شدند. این مجموعه از دو مجموعه شش قسمتی تشکیل خواهد شد، با گزارش‌های متناقض در مورد اینکه آیا این به معنای دو فصل شش قسمتی است یا یک فصل در دو بخش. طبق گزارش‌ها، شش قسمت اول بر اساس اولین کتاب میک هرون به‌نام اسب‌های آرام، و شش قسمت بعدی بر اساس دنبالهٔ آن به‌نام شیرهای مرده ساخته شده‌اند.
اَن تانگپرسوم (تای: แอน ทองประสม) زادهٔ ۱ نوامبر ۱۹۷۶، تهیه‌کننده، بازیگر و مدل تایلندی است که در دههٔ ۲۰۰۰، بازیگر اصلی بسیاری از سریال‌های تایلندی بود. او در فیلم رمانتیک ملودرام نامه (۲۰۰۴)، اجرای نقش اصلی را بر عهده داشت.
گیلبرت در فصل دوم به بازیگر اصلی مجموعه تبدیل شد، ولی دوباره در فصل سوم، به بازیگر دوره‌ای مهمان تغییر یافت، زیرا تهیه‌کنندگان نتوانستند محتوای زیادی برای کاراکتر او شکل بدهند.
او در سریالهای تلویزیونی عشق از طریق اینتزنت و ارباب اربابان..مهادیو بازی کرده‌است. او در فیلم درام تاریخی لحاف ظاهر شده‌است و همچنین در فیلم کوتاه سامادیتی بازی کرده‌است. در سال ۲۰۲۰، او بازیگر اصلی در برنامهٔ تلویزیونی روزی نوبت من هم خواهد رسید بود، ولی بعد از سه هفته آن را ترک کرد. او در چند موزیک ویدیو حضور یافته‌است.
ساندو عنوان سری ۳ فیلمی است ساخت آمریکا به کارگردانی ویلیام کندی دیکسون. این فیلم محصول سال ۱۸۹۴ میلادی است. بازیگر اصلی فیلم اویگن ساندو می‌باشد.