بازیکن برتر مسابقه

معنی کلمه بازیکن برتر مسابقه در فرهنگستان زبان و ادب

{man of the match} [ورزش] عنوانی نیمه رسمی که به بازیکنی اختصاص می یابد که در یک بازی مشخص بهترین عملکرد را داشته است متـ . بازیکن برتر، ستارۀ میدان، ستارۀ مسابقه

معنی کلمه بازیکن برتر مسابقه در ویکی واژه

عنوانی نیمه‌رسمی که به بازیکنی اختصاص می‌یابد که در یک بازی مشخص بهترین عملکرد را داشته است

جملاتی از کاربرد کلمه بازیکن برتر مسابقه

تیم پرسپولیس با ۴ امتیاز قهرمان این مسابقات شد، ناسیونال پاراگوئه با ۳ امتیاز دوم و استقلال با یک امتیاز سوم شد همچنین هادی نوروزی به عنوان بازیکن برتر مسابقات انتخاب شد.
او در فهرست ۱۰۰ بازیکن برتر تاریخ باشگاه فوتبال لیورپول از نگاه هواداران در رتبه ششم بالاتر از بازیکنانی همانند آلن هنسن، فیل تامپسون و املین هیوز قرار گرفت و عنوان بهترین دفاع تاریخ باشگاه را را به خود اختصاص داد.
تیتوم یک پنج ستاره در مسابقات بود و به عنوان یکی از بازیکنان برتر در کلاس ۲۰۱۶ شناخته می‌شود. او توسط ای‌اس‌پی‌ان سومین بازیکن برتر کلاس ۲۰۱۶ بعد از هری گیلز و جاش جکسون نامیده شد. او با کالج دوک وارد مسابقات بسکتبال دانشگاهی شد.
او در اسپلیت کرواسی به دنیا آمد اما بعداً شهروندی اسلوونی را دریافت کرد. در سال ۱۹۹۹ مقام استادبزرگ شطرنج را به‌طور رسمی از سوی فیده دریافت کرد. در آوریل ۲۰۰۷ ریتینگ ۲۵۶۷ را به دست آورد و این ریتینگ او را به دومین بازیکن برتر اسلوونی تبدیل کرد.
سه بازیکن برتر اشتوتگارت در آن سال‌ها که به مثلث جادویی شناخته می‌شدند، شامل کراسیمیر بالاکوف، جیووانی اِلبر و فردی بوبیچ بود.
تیم سال یوفا منتخبی از یازده بازیکن برتر شاغل در اروپا است که از سال ۲۰۰۱ تا اکنون، هر ساله توسط نظرسنجی در وبگاه رسمی یوفا انتخاب می‌شود.
علی کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد. کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود، با لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» از او یاد می‌شود. کریمی در سال ۲۰۱۷؛ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان «یکی از نمادهای تاریخ فوتبال آسیا» شناخته شد.او در ویدیو معرفی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز، از سوی فیفا؛ به عنوان «یکی از دو بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران»، معرفی شد. کریمی در سال ۱۳۹۴، در نظرسنجی برنامهٔ تلویزیونی ۹۰ با کسب ۵۲٫۵ درصد آراء، به عنوان محبوب‌ترن فوتبالیست دو دهه (از آغاز دههٔ ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۴) ایران انتخاب شد.
بازیکن فوتبال سال آفریقا برترین بازیکن قاره آفریقا است که از سال ۱۹۹۳ تاکنون توسط کنفدراسیون فوتبال آفریقا انتخاب می‌شود. پیش از آن نیز بازیکن برتر قاره آفریقا توسط مجله فرانس فوتبال انتخاب می‌شد.
ایگور اشتیماتس که او را در ایران با نام ایگور استیماچ می‌شناسند، در تیم‌های شاخصی چون هایدوک اسپلیت، وستهام یونایتد و دربی کانتی توپ زده‌است. او کاپیتان دربی کانتی شد و چنان محبوبیتی کسب کرد که در لیست یازده بازیکن برتر تاریخ این باشگاه قرار گرفت.
پس از نزدیک شدن به قرارداد بستن با باشگاه فوتبال سائوپائولو، او و خانواده اش از این تصمیم منصرف شدند و در سن ۱۱ سالگی به تیم جوانان پالمیراس پیوست. در پنج سال او در ۱۶۹ بازی، ۱۶۵ گل برای تیم‌های پایه پالمیراس به ثمر رساند. او در کوپا سائوپائولو در فوتبول جونیور ۲۰۲۲ شرکت کرد که در آن هفت گل در هفت بازی به ثمر رساند و پس از هدایت پالمیراس به سمت عنوان قهرمانی، توسط هواداران به عنوان بازیکن برتر مسابقات انتخاب شد. پس از این مسابقات، او مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی و باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت.