بازی های پاراالمپیک

معنی کلمه بازی های پاراالمپیک در فرهنگستان زبان و ادب

{Paralympic Games} [ورزش] مجموعه ای از مسابقات ورزشی که مانند بازی های المپیک، برای ورزشکاران دارای معلولیت جسمی، در شش گروه بر پایۀ نوع و میزان معلولیت آنها برگزار می شود متـ . بازی های المپیک معلولان

جملاتی از کاربرد کلمه بازی های پاراالمپیک

بازی های این مجموعه تا سال ۲۰۲۲ در هر پاییز توسط الکترونیک آرتس با نام فیفا عرضه می‌شد؛ اما از سال ۲۰۲۳ با نام ای‌ای اسپورتس اف‌سی عرضه می‌شود.
ددیو برای اولین بار در بازی دبلیودبلیوئی ۲کی۱۹ به عنوان یک شخصیت قابل بازی وارد بازی های ویدیویی شد. او سپس به ترتیب وارد بازی های دبلیودبلیوئی ۲کی۲۰،دبلیودبلیوای ۲کی بتلگراند، و دبلیودبلیوای ۲کی۲۲ شد. در ۳ سپتامبر ۲۰۲۰، مورگان چنل یوتیوب خود را راه اندازی کرد.
هر سه دیدار بین این دو تیم در بازی های رسمی برگزار شده است.
بازی‌های رسمی این باشگاه در لیگ آزادگان و جام حذفی از شبکه باران به‌طور زنده پخش می‌شد. و حتی اکنون که وضعیت تیم آنچنان مساعد نیست و در لیگ‌های دسته پایین حضور دارد، امکان مشاهده رقابت‌ها به صورت اینترنتی، از برخی سایت‌های صداوسیما و پیج اصلی باشگاه داماش با همت اصحاب رسانه ای متعهد باشگاه فراهم است البته برخی از بازی های حساس این تیم در لیگ دسته اول از شبکه‌های دیجیتال ورزش، شما و شبکه اینترنتی آنتن پخش زنده می‌شوند.
در کوران رقابت های انتخابی جام جهانی، بیشتر بازیکنان پرسپولیس عضو تیم ملی بودند و شرایط طوری رقم خورده بود که مسئولان وقت سازمان لیگ مجبور بودند بازی های این تیم را به تعویق بیاندازند.
یک شرکت توسعه بازی های ویدئویی است که در مالمو سوئد قرار دارد.
در آثارش به مسئله‌ی حافظه، روح اشیا و زنانگی اشاره داشت. مجسمه‌های او از تصاویر، صداها و اشیای بازیافته ساخته می‌شد که ردی از تماس انسان در آن‌ها باقی مانده بود. همچون عروسک‌های رها شده، لباس‌ها، اسباب بازی های قدیمی، موی انسان، قطعات سرامیکی، صداها و تصاویر دیجیتال.
کبدی که با نام زو هم شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین بازی های بومی ایرانی است. این بازی در دو گروه مدافع و مهاجم و در یک محوطه دو بخشی انجام می‌شود.در کبدی، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل بسیار اهمیت دارد و هر کدام از گروه مهاجم و مدافع باید سعی کنند افراد گروه مقابل را از زمین خارج کنند و نفرات کلیدی را از دسته رقیب خود بگیرند. همچنین تعداد افراد مناسب برای شرکت در این بازی حداقل ۷ نفر است.
تیم الجزایر برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ در جام جهانی شرکت کرد. این مسابقات به گروه "مرگ" (در کنار میزبان ایالات متحده ،آلمان و چین) رسید ،آنها نخستین بازی دور مقدماتی خود را در برابر آمریکا ۱۰۰-۶۰ و همچنین بازی های دور دوم و سوم اول خود مقابل چین (۸۲-۹۶) و آلمان (۷۰-۱۰۲) به دست آوردند. به مکان چهارم گروه رسیدند.
وی فوتبال حرفه‌ای را از باشگاه فیگیرنسه آغاز کرده و سپس به هافنهایم پیوست. او از سال ۲۰۱۳ یکی از اعضای تیم ملی فوتبال برزیل بوده‌است. پس از پیوستن یورگن کلوپ به باشگاه لیورپول او فیرمینو را نیز از بوندسلیگای آلمان همراه با خود به لیگ جزیره برد. فیرمینو با توجه به انعطاف تاکتیکی، سرعت بالا، توانایی کنترل توپ و دریبل‌زنی علاوه بر پست مهاجم هدف قابلیت بازی به عنوان وینگر و مهاجم دوم را نیز داراست. از افتخارات او می‌توان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ انگلیس اشاره کرد. او همچنین پس از دعوت نشدن به تیم ملی فوتبال برزیل برای بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.