بازی های اسیایی معلولان

معنی کلمه بازی های اسیایی معلولان در فرهنگستان زبان و ادب

بازی های آسیایی معلولان
[ورزش] ← بازی های پاراآسیایی

جملاتی از کاربرد کلمه بازی های اسیایی معلولان

سوتلانا تزاراوکگیوف (زاده ۲۷ دسامبر ۱۹۸۷) وزنه بردار اهل روسیه است. او در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در وزن ۵۸ کیلوگرم حضور داشت و موفق به بلند کردن مجموع ۲۳۱ شد.
همچو خفاش از رخ خورشید تابان کور بود عشق بازی های ما را آن که او انکار کرد
در این بازی برای دومین بار (بعد از جام جهانی فیفا ۲۰۱۰) در بین سری بازی های فیفا، علاوه بر چهره بازیکنان از چهره واقعی سرمربیان نیز استفاده شد. این اقدام در فیفا ۱۷ نیز دوباره تکرار شد.
پیش ازین عشق و جنون بازیچه اطفال بود عشق بازی های صائب کرد کامل عشق را
یکی دیگر از بازی های بومی و محلی، بازی “شمع، گل، پروانه” است. در این بازی پرهیجان، ابتدا باید یک طناب بلند تهیه شود و دو نفر، دو طرف طناب را بگیرند. یک نفر در وسط می‌ایستد و باید هنگامی که طناب بلند می‌شود، بتواند از روی آن بپرد. در حین بازی، شعر “شمع، گل، پروانه / اسم بازیکن، اسم بازیکن، افسانه” را می‌خوانند. فردی که در وسط قرار گرفته، اگر روی اسم هر بازیکن نتواند بپرد، باید جای خود را به او بدهد.
مسابقات بین‌المللی سپک تاکرا زیر نظر فدراسیون جهانی سپک تاکرا برگزار می‌شود و سپک تاکرا قهرمانی جهان (با عنوان جام پادشاهی) هرسال در بانکوک برگزار می‌شود. همچنین این مسابقات دارای برنامه های بگیری حافظ مسابقات در سطح آسیایی در بازی های مسابقات بازی‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی داخل سالن می باشد.
در سال 2008، پکن میزبان بیست و نهمین بازی های المپیک تابستانی بود و ورزشگاه بیهانگ به عنوان محل برگزاری مسابقات وزنه برداری خدمت می کرد.
حسن الهیدوس (عربی: حسن الهيدوس؛ زاده ۱۱ دسامبر ۱۹۹۰) یک بازیکن فوتبال اهل قطر است که در پست مهاجم برای السد بازی می کند. وی همچنین کاپیتان تیم ملی فوتبال قطر بود وی بعد از دومین قهرمانی پیاپی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از بازی های ملی خداحافظی کرد.
علیرضا فغانی مشهورترین داور ایرانی است. وی در بازی های مهمی از جمله فینال المپیک، فینال جام ملتهای آسیا، فینال لیگ قهرمانان آسیا، فینال جام باشگاه های جهان و رده‌بندی جام جهانی و… را سوت زده‌است.
ورزش های تیراندازی از زمان تولد جنبش المپیک مدرن در بازی های المپیک تابستانی ۱۹۸۶ به جز بازی های ۱۹۰۴ و ۱۹۲۸ در همه بازی های المپیک تابستانی گنجانده شده است.
امید نوروزی (زادهٔ ۲۹ بهمن ۱۳۶۴) کشتی‌گیر پیشین ایرانی در دسته‌های ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی است. او برندهٔ مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، قهرمان کشتی جهان در سال ۲۰۱۱ و نیز دارندهٔ مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو است. نوروزی در سال ۲۰۱۶ از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کرد و مدتی مشاور عالی رئیس فدراسیون کشتی ایران بوده‌است.نوروزی اولین مدال آور و اولین طلایی تاریخ کشتی فرنگی استان فارس در مسابقات جهانی و اولین طلایی این استان در بازی های المپیک است.