بازی زدن

معنی کلمه بازی زدن در لغت نامه دهخدا

بازی زدن. [ زَ دَ ] ( مص مرکب ) گول زدن. فریفتن. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه بازی زدن در فرهنگ فارسی

گول زدن و فریفتن

جملاتی از کاربرد کلمه بازی زدن

در آن زمان، بازیکنانی که پارک دو پرنس را روشن می‌کردند، پایه‌های اصلی تیم‌های ملی آنها بودند. برنارد لاما، آلن روش، پل لو گوئن، وینسنت گورین، دیوید ژینولا و یوری جورکایف همگی در فرانسه حضور داشتند، در حالی که ریکاردو، والدو، رای و لئوناردو بازیکنان ثابت برزیل بودند. اما شاید بزرگ‌ترین استعداد ، جورج وه، تیرانداز پرکار لیبریایی بود که با زدن ۵۵ گل در ۱۳۷ بازی، راه بسیاری از مهاجمان خوب پی‌اس‌جی را دنبال کرد.
به جولان زدن سرفرازی کنان به شمشیر چون برق بازی کنان
به جز فرشاد پیوس که موفق شده در یک بازی هفت گل به ثمر برساند، غلام وفاخواه، مجتبی محرمی، ایمون زاید و مهدی طارمی بازیکنانی هستند که در تیم پرسپولیس موفق به زدن ۳ گل در یک بازی آسیایی (هت تریک) شده‌اند. ایمون زاید تنها باریکن خارجی پرسپولیس است که موفق به هت تریک در آسیا شده‌است.
مارکوندس در ۴۳ بازی ۱۰ گل برای دانمارک بین رده‌های زیر ۱۷ تا ۲۱ سال به ثمر رساند. او بخشی از تیم زیر ۲۱ سال بود که در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا ۲۰۱۷ از مرحله گروهی حذف شد. مارکوندز به تیم زیر ۲۱ سال دانمارک برای تورنمنت دعوتی سوون دعوت شد، که تیم برای آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در آن شرکت کرد. او با وجود حضور در هر مسابقه و زدن یک گل، نامی در ترکیب المپیک نداشت.
دو بازی بهم در نباید زدن می و بزم و نخچیر و بیرون شدن