بازی حرکت هم زمان

معنی کلمه بازی حرکت هم زمان در فرهنگستان زبان و ادب

{simultaneous move game} [اقتصاد] نوعی بازی که در آن هر بازیگر بدون آگاهی از کنش دیگران دست به یک کنش مشخص می زند

جملاتی از کاربرد کلمه بازی حرکت هم زمان

با مرگ راینر ورنر فاسبیندر در سال ۱۹۸۲ و پراکنده شدن فیلمسازان این جریان سینمایی در کشورهای دیگر، عملاً دورۀ سینمای نوین آلمان هم به پایان رسید. اما می‌توان نتیجه گرفت که موج تازه‌ای که امروزه در سینمای کشور آلمان به وجود آمده و به موفقیت‌های بین‌المللی رسیده، تا حدود زیادی مرهون حرکت همان فیلمسازان سینمای نوین آلمان است.
رادارهای تونگوسکا ام که تولید آن از سال ۱۹۹۰ آغاز شد، تا ۱۸ کیلومتر توانایی تشخیص و تا ۱۶ کیلومتر توانایی ردیابی هدف را دارد و قادر به تشخیص اهداف پرنده در ارتفاع ۱۵ متری است که عملکرد آن در ارتفاع پایین بهبود قابل توجهی را نسبت به شلیکا نشان می‌دهد. سیستم تشخیص دوست از دشمن نیز در این مدل افزوده شده‌است. تونگوسکا توانایی شلیک تیربار در حال حرکت را دارد اما برای شلیک موشک باید بایستد. در مدل تونگوسکا ام۱ (از ۲۰۰۳) توانایی شلیک موشک در حال حرکت هم افزوده شده، البته در صورتی که هدف کاملاً در میدان دید باشد. توپ ۳۰ م‌م تونگوسکا با نواخت تیر تئوریک ۴۸۰۰ فشنگ در دقیقه شلیک می‌کند. برد مؤثر آن بین ۲۰۰ متر تا ۴ کیلومتر و سقف پرواز آن تا ارتفاع ۳ کیلومتر است.
دوره بارداری ایشان ۴۲ روز است و یک تا سه توله خرگوشک پس از وضع حمل چشم به جهان می‌گشایند. آنها قادر هستند در یک سال چهار مرتبه باردار شوند. یکی از ویژگی‌های خرگوش‌های صحرایی که آن‌ها را از خرگوش‌های دیگر متمایز می‌کند تولد نوزادان با چشمان باز است که کمی پس از تولد قدرت حرکت هم دارند.
هنگامی که شما دو آهنربا را جداگانه از هم نگه دارید، انرژی پتانسیل بیشتری نسبت به زمانی که آن‌ها در کنار هم هستند، دارید. همچنین اگر آن‌ها را در مجاورت هم قرار بدهید، آنها به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند که در این حرکت هم انرژی پتانسیلی بین این دو آهنربا وجود خواهد داشت.
زبان‌های اشاره بیشترین مؤلفه غیرترتیبی را دارند با بسیاری از اصوات هم‌زمان تولید شده به‌طور مثال نشانه‌ها ممکن است شامل انگشت، دست و پا حرکت هم‌زمان صورت باشد یا حرکت دو دست در جهات مختلف، سیستم‌های نوشتن سنتی برای این سطح پیچیدگی طراحی نشده‌اند. اندکی به خاطر این زبان‌های اشاره اغلب مکتوب نیستند. در تعداد اندکی از کشورها با آموزش خوب فرصت‌ها برای کرولال‌ها مهیاست. بسیاری از خواننده‌های کرولال می‌توانند زبان گفتاری کشورشان را در سطح مناسبی به عنوان «باسواد کارآمد» در نظر گرفته شوند، بخوانند و بنویسند. با این وجود در بسیاری از کشورها، آموزش کرولال‌ها خیلی ضعیف یا خیلی محدود است. در نتیجه بسیاری از مردم کرولال سواد کم یا بی‌سواد در زبان رایج کشورشان هستند.
با این سکون و ز آن حرکت هم بنگذرم ناید پدید کنگره قصر مسکنم
در آب و هوای بسیار معتدل، COP پمپ حرارتی منبع هوا می‌تواند تا ۴ افزایش یابد. با این حال، در یک روز سرد زمستانی، برای حرکت همان مقدار از گرمای داخلی نسبت به یک روز معتدل، کار بیشتری می‌برد. عملکرد پمپ‌های حرارتی توسط چرخه کارنو محدود می‌شود و به عدد ۱٫۰ به عنوان افزایش اختلاف درجه حرارت فضای باز به داخل ساختمان، دست پیدا می‌کنند بطوریکه برای اکثر پمپ‌های حرارتی منبع هوا که در دمای خارجی اتفاق می‌افتند به دمای -۱۸ °F / 0 °C نزدیک می‌شود. ساختار پمپ حرارتی که دی اکسید کربن را قادر می‌سازد به عنوان یک مبرد COP بزرگتر از ۲، حتی به کمتراز -۲۰ °C، سوق داده شود - استراحت مطلق و حتی تغییرشکل به کمتراز -۳۰ °C به °F -22است. منبع حرارتی منبع زمین تغییرات نسبتاً کمی در COP به عنوان تغییر درجه حرارت دارد، به این دلیل که اینکه زمین که آن‌ها حرارت را از آن خارج می‌کنند، دمای پایدارتری نسبت به هوای فضای باز دارند.
باید دانست که حتی انجام یک ست از یک حرکت هم در افزایش آمادگی عضلانی بی تأثیر نیست اما تحقیقات انجام گرفته به وسیله برگر، هاردج و کلارک اجرای بیش از ۳ ست از هر حرکت را دارای تأثیر مطلوب ارزیابی نموده‌است. انجام بیش از ۵ ست در برنامه‌های حجیم‌سازی و کسب قدرت پیشنهاد گردیده‌است.
ریسک فراگیر به احتمال از کارافتادگی در کل سیستم در اثر ایجاد شکست یا بحران در یک بخش یا قسمتی از بازار گفته می شود. این ریسک در اثر حرکت هم‌ زمان یا همبستگی بین بخش‌ های بازار ایجاد می‌شود؛ بنابراین ریسک فراگیر زمانی اتفاق می‌افتد که همبستگی بالایی بین ریسک‌ها و بحران‌های بخش‌های مختلف بازار وجود داشته باشد یا زمانی که ریسک‌های بخش‌های مختلف در یک بخش از بازار یا یک کشور با سایر بخش‌ها و کشورها مرتبط و همبسته باشد.
مسلمانان معتقدند در دین اسلام چنین نبوده است؛ و در آیه‌هایی همچون مهد، مهاد، یسبحون و الراجفة زمین را به گهواره‌ای آرام مانند کرده که با وجود حرکت‌های گوناگون همچنان برای سرنشینانش آرام و بی‌خطر است. بااین‌حال تاکنون سندی در زبان عربی یافت نشده که تشبیه به مهد برای بیان حرکت هم کاربرد داشته باشد. مهد سمبل «خاستگاه و قرار» است، همانگونه که ترازو سمبل «عدالت و داوری». حال اینکه هر دوی آن‌ها حرکت هم می‌کنند باعث نمی‌شود اگر زمین را به ترازو تشبیه کرده باشیم؛ به این نتیجه و حکم برسیم که زمین حرکت می‌کند.
او نخستین شخصی بود که خطر تبدیل شطرنج به یک بازی متکی بر حافظه و خالی شدن از حرکات خلاقانه و مساوی‌های پیاپی در بازی‌های مهم شطرنج را پیش‌بینی کرد و پیرو آن صفحه جدیدی را برای شطرنج طراحی کرد که ده ستون و هشتاد خانه داشت و از دو مهره جدید که یکی توانایی حرکت هم به شکل رخ و هم به شکل اسب (سمت شاه)، و دیگری هم به شکل فیل و هم به شکل اسب (سمت وزیر) را برخوردار بود.