ام زارع

معنی کلمه ام زارع در لغت نامه دهخدا

ام زارع. [ اُم ْ م ِ رِ ] ( ع اِ مرکب ) سگ ماده. ( از المرصع ).

معنی کلمه ام زارع در فرهنگ فارسی

سگ ماده

جملاتی از کاربرد کلمه ام زارع

باشگاه فوتبال زنان زارع باتری کردستان یک باشگاه فوتبال زنان در ایران است. این باشگاه در لیگ برتر زنان ایران، لیگ برتر کوثر حضور دارد. ۸ بازیکن این باشگاه در تیم ملی فوتبال زنان ایران بازی می‌کنند.
با رحمت خود اسیر زحمت زارع از مالک جور
میلاد زارع (۱۳۷۵ – ۲۹ شهریور ۱۴۰۱) به دست مأموران حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اثر شلیک مستقیم گلوله به پشت سر به قتل رسید.
نه ماست مانده ز آزت بخانهٔ زارع نه شیر مانده ز جورت، بکاسهٔ چوپان
شاه و گدا فقیر و غنی کیست آنکه نیست محتاج زرع زارع و مهمان کارگر
و همچنين زارع ؛ او نيز زمين را زراعت مى كند براى اينكه گندم درو كند، و ليكن در روزدرو، همه كشت هايش عايدش نمى شود، بلكه مقدارى از بذرش فاسد گشته در زمين مىپوسد، و يا كرم ها آن را مى خورند و يا بعد از سبز شدن گوسفندان آن را مى چرند، وحال آنكه غرض زارع از افشاندن بذر اين بوده كه همه آن عايدش شود، پس او نيز دوغرض دارد به دو وجه يكى همينكه همه عايدش شود، ديگر اينكه مقدارى از آن عايدشگشته ما بقى ضايع شود.
مطابق مدارک موجود ۳۰ام آبان ماه سال ۱۳۸۶ مرضیه زارعی این اختراع را به تأیید نیروی انتظامی می‌رساند، و ۲۴ آذر ۱۳۸۶ از سرهنگ محمد محمدی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس نامه‌ای برای مرکز تحقیقات رئیس پلیس ناجا دریافت می‌کند. ۲ بهمن ۱۳۸۶ اظهارنامه ثبت اختراع وی ثبت و تأیید می‌شود.
گر موجد گندم بود از چیست که زارع از نان جوین سیر به قدر عدسی نیست
به گفته زارع زاده مدیرکل اوقاف استان یزد یکی از وقف نامه‌های قدیمی مرتبط با ماه رمضان در یزد متعلق به سال ۱۰۲۵ هجری قمری در ارتباط با تأمین و توزیع خرما در مسجد جامع بفروئیه بوده‌است.
سال و مه در انتظار قرص نان شب تا به صبح دیده زارع چرا اخترشماری می‌کند؟
پرطمع و کوردل و تیره‌جان پادشه و زارع و بازارگان
کمیته داوری گفت: «محمد زارع فعالی صادق در زمینه حقوق بشر و یک پژوهشگر قانونی است که فعالیت او در زمنیه دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان و آزادی تشکل‌ها متمرکز می‌باشد.»
در این روستا خانواده های علیخانی، فرهادی، مرادی، میرزائی، صفری سهرابی، نوروزی ، زارعی سکنی دارند .
خانه آقای رنده‌کش، یا خانهٔ خواجه باروخ، یا خانهٔ کاکه باروخ، (به کردی: ماڵ کاکە بارووخ)، مربوط به دههٔ آخر سلطنت ناصرالدینشاه در دوره قاجار است و در کرمانشاه، محله فیض‌آباد ـ کوچه زارعی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۱۹۹۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
چند شود بارکش این و آن زارع بدبخت، مگر چارپاست
زارع ما، خوشه را خروار کرد هر چه کم کردند، او بسیار کرد
زارع گرینده بر احوال خویش شاه‌ خوش از حاصل امسال خویش
پرسپولیس ۱۱–۰ هواپیمایی امارتفرهاد خیرخواه فرهاد خیرخواه فرهاد خیرخواه فرهاد خیرخواه حسین بادامکی حسین بادامکی پژمان نوری هادی نوروزی فرانک آتسو مسعود زارعی مازیار زارع '۶۰
ملیکا زارعی (زاده ۳ اردیبهشت ۱۳۶۵) معروف به خاله شادونه، بازیگر و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان است.
از کشت تولای تو رفتند تهیدست آنها که نگشتند درین مزرعه زارع