ام تی ار
معنی کلمه ام تی ار در دانشنامه عمومی
این سیستم ترابری که در سال ۱۹۱۰ بنیان گذاری شده شامل ۱۱ خط و ۹۵ ایستگاه راه آهن سنگین، ۱۲ خط و ۶۸ ایستگاه قطار سبک شهری و همچنین خطوط اتوبوس می شود.
†West Island line and Kwun Tong line extension use ۱٬۴۳۵ mm ( 4 ft 8 1⁄ 2 in )
جملاتی از کاربرد کلمه ام تی ار
در سال ۲۰۰۶این گروه توری را در لاس وگاس با نام شهر شیطان برگزار کرد که با محبوبیت زیادی همراه شد. پس از بازگشت از تور لاس وگاس بر پایه اعلام ام تی وی آهنگ «شهر خفاش» بهعنوان دومین مین استریم راک و ششمین راک مدرن سال انتخاب شد و همین باعث افزایش محبوبیت این گروه شد و بعد از آن استودیوی ضبط خود را به گلد رکورد بردند.
بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۵ گروههای موج نو انگلیسی تحت تأثیر کرافتورک، یلو مجیک ارکسترا، دیوید بااوی و گری نومان شروع به نوشتن سرودههای سادهتر و روان تر از سرودههای رایج در پانک راک کردند. گروههای مانند اسپاندئو بالت، اولترا وکس، ژاپن، دورن ورن، ای فلاک آف سیگل، کولچر کلاب، تاک تاک و یوریتمیکس تمام سرودههای خود را در زمینههای مانند سکس، دلبستگی و پول مینوشتند. در این بازه زمانی استفاده از سینت سایزر بسیار رواج پیدا کرد و تبدیل به یکی از ساز های پایه موج نو شد. در سال ۱۹۸۱ با پیدایش شبکه تلویزیونی ام تی وی موج نو و سینت-پاپ توانستند مخاطبان بسیار بیشتری پیدا کنند. منتقدان شروع ام تی وی و اوج گرفتن دوباره گروههای انگلیسی در آمریکای شمالی را با عنوان دومین تاخت و تاز انگلستان مینامند.
این ویدئو برندهٔ جایزهٔ "بهترین ویدئوی راک" از "۲۰۰۸ ام تی وی ویدئو میوزیک اواردز" و همینطور نامزد دریافت جایزهٔ "بهترین کارگردانی" شد.
سیکس فیت آندر در فستیوال متال فست که در سال ۲۰۰۷ و با حضور گروههای همچون بلف گور، اپنیرز فینترول و نیل برگزار شد، شرکت کرد که یکی از بهترین تورهای گروه تا به امروز است. اولین چیزی که در این آلبوم از سیکس فیت آندر دیده میشود، ارتقاء یانتن آهنگ هاست. با وجود اینکه پخش ویدیوهای گروه در گذشته ممنوع بود. با این حال، موزیک ویدئو "روز قیامت" از برنامه هدبنگرزبال شبکه ام تی وی، در تاریخ ۱۰ نوامبر همان سال شروع به پخش شد.
در این آلبوم نیز از فرمول موفقیتآمیز یقین خیلی بد استفاده شد. هنوز نشانه پیشرفت موسیقی گروه و تولید خوب که توسط رندی برنز (مانند مگادث در میان دیگران) انجام شده بود، مشهود بود. از قطعات این آلبوم برای ساختن موزیک ویدئو استفاده شد، چند آهنگ و ترانه "خائن"، به کارهای پر بیننده برنامه هدبنگرزبال ام تی وی تبدیل شدند. با شرکت در تور آمریکا شمالی به همراه گروه سواساید تن دنسیز، محبوبیت کریتور در خارج از اروپا نیز افزایش یافت.
ادامهٔ کار این گروه، شرایط بحرانی، در ۷ ژوئیه ۱۹۸۴ منتشر شد. اگرچه موفقیتآمیز بود، اما یک ناامیدی نسبی انتقادی و تجاری بود، با فروش ۱ میلیون واحد و رسیدن به رتبهٔ ۱۵ در جدول آلبوم بیلبورد. این نسخه شامل کاور دیگری از اسلید با نام «ماما ویر همه دیوانه حالا» بود که به صورت تکآهنگ در کنار ویدیویی منتشر شد که به صورت چرخشی سنگین در ام تی وی پخش شد. دوبرو که از شکست آلبوم در تکرار موفقیت آلبوم قبلی خود ناامید شده بود، شروع به بیان عقیدهٔ خود در مطبوعات هوی متال کرد که بسیاری از گروههای موسیقی در صحنهٔ متال لس آنجلس موفقیت خود را مدیون چیزی هستند که او دید که درها توسط کوایت رایت به روی آنها باز شد. در یک مقطع، او حتی گروه خود را با بیتلز مقایسه کرد.
ام تی ک بوداپست در مجموع ۶–۰ به برتری رسید.
مادیانهایی که در ایجاد نژاد تروبرد نقش داشتند از نژادهای مختلفی بودند از قبیل هابی ایرلندی که قبل از قرن ۱۳ در شمال اروپا پرورش و گسترش یافت، سایر مادیانها خون شرقی داشتند از قبیل بارب، ترک و سایر نژادها. محقق قرن ۱۹، بروس لو، ۵۰ خانواده مادیان را در نژاد تروبرد مشخص کرد که بعدها توسط محققین دیگر به ۷۴ افزایش یافت. هر چند احتمال دارد که تعداد مادیانهای کمتری نسبت به آنچه بروس لو مشخص کرد دخیل باشند چرا که تحقیق روی ام تی دی ان ای مادیانهای تروبرد نشان داده که بعضی از خطهای خونی مادری تروبردها که مجزا به حساب میآمدند، به نقطه مشترکی برمی گردند. در ۱۹ آزمایش ژنتیکی انجام شده روی خط خونی مادری، آنها به تنها ۱۵ مادیان برمیگشتند که نشان دهنده جد مشترک برای مادیانهایی است که مجزا فرض میشدند یا اشتباه در کتاب جنرال اِستاد بوک.
چند مجله بزرگ آمریکایی کار خود را به هیپهاپ اختصاص دادهاند که از جمله آنها میتوان به «سورس Source»، «دابل اکس ال XXL» و «وایب Vibe» اشاره کرد. در گذشته، BET برای مدتها تنها تلویزیونی بود که برنامههای هیپهاپ را پخش میکرد، اما در سالهای اخیر کانالهای جاز همچون وی اچ ۱ و ام تی وی بیش از هر ژانر دیگری به پخش برنامههای هیپهاپ پرداختهاند. بسیاری از شهرها بهطور مستقل خبرنامههای هیپهاپ دارند و این در حالیست که در تعدادی از کشورها مجلههای هیپهاپ در سطح تیراژ ملی منتشر میشوند. قرن بیستویکم با ظهور رسانههای آنلاین همراه شدهاست و امروزه سایتهای طرفدار هیپهاپ هر روزه خبرهای دنیای هیپهاپ را بهطور جامع پوشش میدهند.