[ویکی فقه] استراتژی انتظار (کتاب). «استراتژی انتظار» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی ، به تدوین راهبردی استراتژیک، برای بازسازی فرهنگی و مدنی سرزمین اسلامی ایران تحت آموزه های دینی پرداخته است. کتاب به زبان فارسی و در سال ۱۳۸۳ ش نوشته شده است. ساختار این اثر، یک مجموعه سه جلدی است که در قالب یک مجلد، به شرح ذیل ارائه گردیده است: ← درآمدری بر استراتژی انتظار ...
جملاتی از کاربرد کلمه استراتژی انتظار
نخستین معرفی بازی در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۱ توسط راکاستار گیمز صورت گرفت. این استودیو یک هفته بعد تریلری از بازی منتشر کرد و در یک جلسهٔ خبری رسمی، اطلاعاتی از نحوهٔ توسعه ارائه داد. خبرنگاران بیان کردهاند که معرفی بازی بهدلیل پیشینهٔ فرهنگی چشمگیر این مجموعه، انتظارات بسیاری را در صنعت بازیسازی ایجاد کرده است. در ابتدا قرار بود که بازی در تابستان ۲۰۱۳ عرضه شود، اما بهدلیل نیاز به زمان بیشتر برای بهبود زمان عرضه به ۱۷ سپتامبر همان سال عقب افتاد. برای افزایش پیشفروش بازی، راکاستار با چندین خردهفروشی همکاری کرده و یک نسخهٔ محدود را از بازی با ویژگیهای اضافهٔ درون بازی منتشر کرد. این استودیو از استراتژی بازاریابی ویروسوار استفاده کرده و وبگاهی را برای یک فرقهٔ مذهبی ساختگی با نام «برنامهٔ اپسیلون»[ق] راهاندازی کرد. این وبگاه به کاربران اجازه میداد تا در بازی در نقش یکی از اعضای فرقه ظاهر شوند.
در زمان جنگ جهانی اول، تیت فور تت به عنوان یک استراتژی پرهیز از خشونت به عنوان زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی کنند، استفاده میشد به گونهای که اگر تک تیر انداز یکی از طرفین سربازی در طرف دیگر را مورد هدف قرار میداد، طرف مقابل هم انتظار از دست دادن یک از نیروهایش را داشت و این امر را منطقی میدانست.
هاآرتس عقیده داشت که این حمله بیثمر و بیسروصدا بود، اقدامی که نشاندهنده فقدان استراتژی نتانیاهو و انحراف از موضوع اصلی جنگ اسرائیل و غزه و نجات گروگانهای حماس است. نیویورک تایمز حملات محدود را کوچکتر از حد انتظار ارزیابی کرد، که مقامات ایرانی آن را کماهمیت جلوه دادند و در واقع حتی آن را به اسرائیل نسبت ندادند، و اینکه هنوز امکان اشتباه محاسباتی وجود داشت.