سینمای رایج
معنی کلمه سینمای رایج در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه سینمای رایج
فرمالیسم در جنبش مونتاژ شوروی نیرویی خلاقه برای بازآفرینی تجربهای ورای واقعیت روزمره بود. اینان میخواستند سینما چیزی فراتر از «بازتولید مکانیکی سست و ضعیف زندگی واقعی» باشد که بعدها رئالیستها که جریان غالب آنان را آندره بازن شکل داد، این نگاه نظریه پردازان فرمالیست جنبش مونتاژ را با وفاداری صرف به بازتولید مکانیکی واقعیت پاسخ دادند. آیزنشتاین هرگز ضبط سادهٔ واقعیت را سینما نمیدانست و استفاده از نمای بلند در فیلم را عبث قلمداد میکرد و میگفت: "خیره شدن بر رویدادی که تأثیر خود را بر جای گذاشته چه فایدهای دارد؟" از نظر وی تأثیر متن فیلمیک در عناصری از یک نما نهفتهاست که میتواند واکنشی درونی در بیننده ایجاد کند. این عناصر یا یکدیگر را تقویت کرده تا جلوه و تأثیری خاص را بیافرینند (چیزی که در سینمای رایج رخ میدهد)، یا عناصر متضاد در تصادم با یکدیگر جلوه نوینی به وجود میآورند یا در نهایت عنصری غیرمنتظره به تنهایی جلوه مورد نظر را خلق میکند.
این مقاله فهرستی از بازیگرانی است که در فیلمهای پورنوگرافی حضور دارند که شامل بازیگرانی میشود که در اوایل، بعداً یا در طول دوران حرفهای خود در فیلمهای بزرگسال ایفای نقش کردند، اما همه آنها عمدتاً به دلیل بازیگری در سینما و تلویزیون شناخته میشوند. این فهرستی از حضور مستند بازیگران سینمای رایج در فیلمهای پورنوگرافیک سافتکور و هاردکور در طول دوران حرفهایشان است.
از دهه ۱۹۷۰، تعدادی از بازیگران فیلمهای بزرگسالان در سینمای رایج ایفای نقش کردهاند. از جمله، مریلین چمبرز و لیندا لاولیس بازیگران فیلمهای بزرگسالان، در دهه ۱۹۷۰ در این زمینه تلاشهایی کردند، اما موفقیت چندانی نداشتند. چمبرز در سال ۱۹۷۷ در فیلم ترسناک هار با دیوید کراننبرگ همکاری کرد. تریسی لوردز پورن استار سابق، در فیلمهای جان واترز، کرای-بیبی و سریال مام و همچنین در فیلم کمدی زک و میری یک فیلم پورنو میسازند بازی کرد. بازیگر پورنوگرافی همجنسگرا جانی هازارد در فیلم درام نارنجی ببری حضور دارد، و جیمز دین نقش اصلی مرد را در فیلم درههای عمیق (۲۰۱۳) ایفا کرده است.