تدوین تداومی
معنی کلمه تدوین تداومی در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه تدوین تداومی
وجه ممیزه اصلی فیلمهای این جنبش در حوزهٔ تدوین قرار دارد. کارگردانهای این جنبش نماها را به روشهای پر تحرک و پویا کنار هم قرار میدادند و برای افزایش این پویایی سعی میکردند از تعداد نماهای بیشتری استفاده کنند. این فیلمسازان هر کنش را به چندین نما خرد میکردند. آنان بر این باور بودند که برش، فی نفسه بیننده را برمی انگیزد. برش به روش مونتاژ معمولاً توهم گذر هموار زمان که در تدوین تداومی وجود دارد را برهم میزد و مناسبات زمانی دارای هم پوشانی یا حذف زمانی را خلق میکرد؛ مثلاً آیزنشتاین در صحنهای از فیلم رزم ناو پوتمکین صحنهٔ شکستن بشقاب توسط ملوان معترض را که یک لحظه بیشتر طول نمیکشد، به ده نما گسترش داد. در حذف زمانی هم مواردی از جامپ کات در فیلمهای این جنبش دیده میشود. تدوین سریع و ضرب آهنگین نیز تحت تأثیر فیلمهای امپرسیونیستی فرانسه به جنبش مونتاژ راه یافت.