بلث

معنی کلمه بلث در لغت نامه دهخدا

بلث. [ ] ( اِ ) در یکی از نسخ لغت فرس اسدی به معنی «بوته کوه » آمده است. رجوع به لغت فرس اسدی شود.
بلث. [ ب َ ] ( اِخ ) از اعلام است و آن نام جد سماک بن مخرمه باشد. ( از منتهی الارب ).

معنی کلمه بلث در فرهنگ فارسی

از اعلام است و آن نام جد سماک بن مخرمه باشد ٠

جملاتی از کاربرد کلمه بلث

بیلی بلث (انگلیسی: Billy Blyth; ۱۷ ژوئن ۱۸۹۵ – ۱ ژوئیهٔ ۱۹۶۸) ورزشکار فوتبال اهل بریتانیا بود.
بِریث پاسخ‌های صادقانه دربارهٔ گذشته، حال و آنچه رخ خواهد داد می‌دهد. می‌تواند تمام فلزات را به طلا و نقره تبدیل کند و شأن عطا می‌کند. همچون بلث (شماره ۱۳)، وقتی بریث ظاهر می‌شود نیاز به حلقه است. با صدای شفاف و دقیق سخن می‌گوید، اما یک دروغگوی بزرگ است. او همچنین بِعال یا بافروی نیز نامیده می‌شود و به شکل یک سرباز قرمزپوش با یک اسب قرمز ظاهر می‌شود که یک تاج طلایی حمل می‌کند. یک دوک است و بر ۲۶ لژیون حکمرانی می‌کند.
دختر همسایه (انگلیسی: The Girl Next Door) فیلمی ترسناک و وحشت روان‌شناختی و یک اثر اقتباسی به کارگردانی گرگوری ویلسون است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به بلانش بیکر، بلث آئوفارث، کوین چامبرلین و ویلیام آترتون اشاره کرد. فیلم بر اساس داستان واقعی شکنجه و قتل سیلویا لایکنس توسط یک زن خانه دار اهل ایندیاناپلیس به نام گرترود بانیسزوسکی می باشد. این فیلم اقتباسی سعی نمی‌کند بر شواهد و مستندات دادگاه وفادار باشد.
یاسمین بلث (انگلیسی: Yasmine Bleeth؛ زادهٔ ۱۴ ژوئن ۱۹۶۸) هنرپیشه و مدل آمریکایی است. وی بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۳ میلادی فعالیت می‌کرد.
بلث آئوفارث (انگلیسی: Blythe Auffarth؛ زادهٔ ۲۳ آوریل ۱۹۸۵) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.