اهداف تبلیغ

معنی کلمه اهداف تبلیغ در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] اهداف تبلیغ (قرآن). غفران و آمرزش، اتمام حجت خداوند بر بندگانش، دوری از فساد و تباهی، تبیین معارف الهی، دعوت به یکتاپرستى و مبارزه با شرک ، رشد و هدایت بشر و... از اهداف تبلیغی انبیاء هستند.
جلب غفران و آمرزش خداوند براى مردم، از اهداف دعوت و تبلیغ حضرت نوح (علیه السلام):... جآءتهم رسلهم بالبیّنت ...• قالت رسلهم أفى اللّه شکٌّ ... یدعوکم لیغفر لکم مّن ذنوبکم ....
ابراهیم/سوره۱۴، آیه۹.
اتمام حجت، از اهداف تبلیغ انبیا:رسلا مّبشّرین ومنذرین لئلّا یکون للنَّاس على اللَّه حجّة بعد الرّسل وکان اللّه عزیزا حکیما.
نساء/سوره۴، آیه۱۶۵.
هدف از تبلیغ و انذار جامعه، دور داشتن آن از فساد و تباهی:۱. وإلى مدین أخاهم شعیبا قال یقوم اعبدوا اللّه ما لکم مّن إله غیره قد جآءتکم بیّنة مّن رّبّکم فأوفوا الکیل والمیزان ولاتبخسوا النّاس أشیآءهم ولاتفسدوا فى الأرض بعد إصلحها ذلکم خیر لّکم إن کنتم مّؤمنین.
اعراف/سوره۷، آیه۸۵.
...

جملاتی از کاربرد کلمه اهداف تبلیغ

دین مسیح زمانی ظهور کرد که در ایران اشکانیان و در غرب امپراتوری روم حکمرانی می‌کردند. کانون اصلی مسیحیت در قلمرو امپراتوری روم قرار داشت. مبلغان مسیحی به تدریج عقاید خود را در مناطق مجاور رواج داده و کلیساهایی را نیز بنا کردند. سرزمین‌های شرقی امپراتوری روم یکی از اهداف تبلیغی مبلغان مسیحی بودند و در این زمینه به موفقیت‌هایی نیز دست یافتند. آن‌ها توانستند در برخی از شهرهای ایرانی جوامع مسیحی را تشکیل داده و البته کوچ دادن اسیران مسیحی به درون مرزهای ایران توسط شاهنشاهان ساسانی نیز در شکل‌گیری هر چه بیشتر این جوامع نقش مؤثری داشت. تا زمانی که شاهنشاهی ساسانی و امپراتوری روم اختلافی با هم نداشتند، جوامع مسیحی ایرانی نیز زندگی آرامی داشتند. ولی به محض بروز نبرد میان این دو قدرت بزرگ جوامع مسیحی نیز مورد سوء ظن واقع شده و دچار آزار و تعقیب می‌شدند از آن‌جا که نبردهای ایران و روم پایانی نداشت، جوامع مسیحی تصمیم گرفتند تا راه خود را از مسیحیان روم جدا کنند.
تبلیغات پیشبرد فروش از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت، نظیر کوپن، کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می‌شود و هدف از آن ترغیب مصرف کنندگان، فروشندگان و واسطه‌های فروش کالای شرکت است. رشد هزینه‌های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال‌های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه‌های تبلیغات غیرشخصی بوده است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است.