فیلو

معنی کلمه فیلو در لغت نامه دهخدا

فیلو. ( اِ ) ساذج است. ( فهرست مخزن الادویه ).

معنی کلمه فیلو در فرهنگ فارسی

ساذج است

جملاتی از کاربرد کلمه فیلو

خمیر فیلو خمیری است که مایه خمیر یا بیکینگ پودر ندارد و لازم نیست که پف کند. چیزی که مهم است تردی و نازکی این خمیر است و هنگام پخت در فر یا سرخ کردن ترد می‌شود. این خمیر در اصل روی ساج نیم‌پز می‌شود و نوع اصلی ان به قدری نازک باز می‌شود که از این سوی خمیر ان طرفش پیداست. برای باز کردن خمیر یوفکا به صورت بسیار نازک از نشاسته ذرت استفاده می‌شود. البته از نشاسته ذرت برای نازک کردن تمام خمیرهایی که می‌خواهیم بسیار نازک شوند نیز می‌توان استفاده کرد. کار با خمیر یوفکا تنوع زیادی دارد. از انواع پیش‌غذاها گرفته تا انواع شیرینی‌ها حتی تهیه سمبوسه و پیراشکی هم با این خمیر تهیه می‌شود.
فیلو فارنس معتقد بود این اختراع، به اختراع دستگاه تجزیه تصویر وی در سال ۱۹۲۷ بسیار شبیه‌است؛ و این قضیه به دادگاه کشیده شود و حق به فیلو فارنس داده شد.
متداول‌ترین روش تهیه این خوراکی در خاورمیانه با خمیر فیلو (یوفکا) و مقداری هویج و کلم خرد شده به همراه مرغ و سبزیجات از یش تفت داده شده می‌باشد.
بورَک متشکل است از یک نوع خمیر نان یا شیرینی بنام خمیر فیلو و مواد گوناگونی که در داخل این خمیر قرار می‌گیرند. به آن بروکاس هم گفته‌اند.
کهو از ۱۹۷۱ میلادی بعد فلوشیپ‌ها، افتخارات و کمک‌هزینه‌های زیادی دریافت کرده‌است. جوایز آموزشی که به وی اعطاء شده‌است شامل بورسیه ریاستی در کالج پراویدنس (۱۹۷۱ – ۱۹۷۵ میلادی)، فلوشیپ دانشگاه در دانشگاه ییل (۱۹۷۵ – ۱۹۷۹ میلادی) استاد برجسته مک‌نایت دانشگاه در دانشگاه مینه‌سوتا (۱۹۶۶ تاکنون). افتخارات پژوهشی اعطاشده به وی عبارت از، کمک‌هزینه برنامه پژوهشی تعاملات استادان از مرکز امور شهری و منطقه‌ای در دانشگاه مینه‌سوتا (۱۹۹۲ – ۱۹۹۳) و کمک‌هزینه پژوهش علمی از اداره نیروهای هوایی ایالات متحده (۱۹۹۵ – ۱۹۹۷ میلادی). فیلو شیپ‌های وی مشمول است بر عضو انجمن اقتصادسنجی (۱۹۹۱ تاکنون)، عضو نظریه اقتصادی در انجمن توسعه نظریه اقتصادی (۲۰۱۱ تاکنون) و غیره.
افرادی همچون ویترویوس، فیلو اهل بیزانتیوم و آتنائوس در اشارات تاریخی خود، به دفعات کارهای تسیبیوس را معرفی کرده‌اند. به علاوه، آن‌ها این نکته را هم یادآور می‌شدند که تسیبیوس این شانس را داشته‌است که در دوران پادشاهانی علم‌دوست و عاشق هنر زندگی کند.
هیوم در این باره در کتاب مکالماتی دربارهٔ دین طبیعی از زبان شخصیت فیلو بیان کرد که باید تصدیق نمود که برای ما، از نگاه محدودی که داریم، غیرممکن است بتوانیم بگوییم آیا این نظام، در مقایسه با نظام‌های ممکن و حتی واقعی دیگر، حاوی هر گونه خطای چشمگیری هست یا خیر؟ به تصریح او، اگر یک نفر که هیچ سروده ای را به عمر خویش ندیده است، کتاب شعری بر وی خوانده شود، نمی‌تواند آن شعر را کاملاً عاری از خطا و اشتباه بداند.
کتاب اختراعات آنها (کتاب الحیل) در 850 مورد، حدود صد دستگاه مصور، از جمله بسیاری از دستگاههای خودکار را فهرست کرده است. این کتاب تا حدی از هرون اسکندریه و فیلو بیزانسی و منابع فارسی، هندی و چینی، الهام گرفته است ولی البته حاوی بسیاری از اختراعات خود آنها به ویژه در مورد مکانیسم‌های کنترل خودکار است. کتاب اثر احمد است و دست نوشته هایش در برلین و واتیکان موجود هستند.
قرن‌ها بعد، لئوناردو دا وینچی براساس کارهای فیلو، مشاهده کرد که بخشی از هوا در هنگام سوختن و تنفس مصرف می‌شود.
دومینگوئز ناسیمنتو دوس سانتوس فیلو در تیم‌های فوتبال سانتوس سابقهٔ حضور دارد.