واژه (عاصفة ) به معنى تندباد يا طوفان است ، در حالى كه از بعضى ديگر از آياتقرآن استفاده مى شود كه بادهاى ملايم نيز به فرمان سليمان بود، چنانكه در سوره صآيـه 36 ميخوانيم فسخرنا له الريح تجرى بامره رخاء حيث اصاب : ما باد را به فرماناو قرار داديم كه نرم و آهسته و هر جا كه ميخواست حركت مى كرد.
و در سوره ص آمده است كه جن براى حضرت سليمان بنايى و غواصى مى كردند. وگروهى نيز در زنجير و حبس بودند: (( فسخرنا له الريح تجرى بامره رخاء حيثاصاب و الشياطين كل بناء و غواص و اخرين مقربين فى الاصفاد )) (237).
ولايت تكوينى خدا مطلق و گسترده و دائمى است چنانكه خود آن را چنين توصيف مى فرمايد: انما امره اذا اراد شيئا ان يقول له كن فيكون .(162) اما همين ولايت در موارد نادرى درتاريخ بشر به پيامبران آن هم در چند لحظه اعطا مى شود. خود درباره يكى از آن مواردمى فرمايد: فسخرنا له الريح تجرى باءمره ما باد را تحت امر سليمان نبى قرارداديم تا هر جا دستورش دهد روان شود.(163) و عيسى عليه السلام از آنچه خدا به اوعطا فرموده چنين حكايت مى كند براى مردم : (من براى شما ازگل شكل مرغى مى سازم و در آن مى دمم تا به اذن خدا مرغى شود و كور مادرزاد و آدمبرص دار را به اذن خدا شفا مى دهم و مردگان را به اذن خدا زنده مى كنم .)(164)