بـعـضـى ديـگـر (قـبـل طـلوع الشـمـس ) را اشـاره بـه نـمـاز صـبـح ، و(قـبـل الغـروب ) را اشـاره بـه نـمـاز عـصـر، و (مـنالليل فسبحه ) را اشاره به نماز مغرب و عشاء، دانسته اند، و به اين ترتيب بدون هيچدليـل روشـن سـخـن از نـمـاز ظـهـر بـه مـيـان نـيـامـده اسـت ، و ايـندليل بر ضعف اين تفسير است .
عن جعفر بن محمد: - عليه السلام - فى قول الله -عزوجل - و سبح بحمد ربك حين تقوم و من اليل فسبحه و ادبار النجوم (3)قال : امره ان يصلى بالليل
سـپـس در آخـريـن آيـه مـى افـزايد: (همچنين در شب او را تسبيح كن و به هنگام پشت كردنستارگان و طلوع صبح ) (و من الليل فسبحه و ادبار النجوم ).
بسيارى از مفسران جمله (و من الليل فسبحه ) را به (نماز شب ) تفسير كرده اند، و(ادبـارالنـجـوم ) را به دو ركعت نافله صبح كه در آغاز طلوع فجر و به هنگام پنهانشدن ستارگان در نور صبح انجام مى شود.
وجـــود مـــتـــعـــدد در مـــعـــنـــاى آيـــه : (و ســـبـــح بـــحـــمـــد ربـــك حـــيــن تـقـوم ومـنالليل فسبحه و ادبار النجوم )
هـمـچـنـيـن (در قـسـمـتـى از شـب او را تـسـبـيـح كـن و بـعـد از سـجـدهـهـا) (و مـنالليل فسبحه و ادبار السجود).