غیر دستوری
جملاتی از کاربرد کلمه غیر دستوری
روشهای دیگری که بیشتر مستقیم و تشخیصی هستند وجود دارد که در شرایط متناسب خود به کار میروند. به هر روی، نقطه قوت برجسته رهیافت غیر دستوری (مشاوره غیر دستوری بر طبق معالجه مشتری-محور کارل روجرز میباشد)، در سادگی، اثر بخشی و در این واقعیت نهفته است که عمداً مدیران مشاوره دهنده را از تشخیص و تفسیر مشکلات عاطفی باز میدارد، چرا که دخالت در این امر نیازمند آموزش ویژه روانشناختی میباشد. شنیدن مسایل کارکنان همراه با همدردی و درک آنها از احتمال تشدید مسئله میکاهد. این روش رهیافتی پر کاربرد برای کمک به افراد است که از عهده آن دسته از مشکلاتشان که بر روی کارایی شان در محل کار تأثیر منفی میگذارد برآیند.