سیرو
معنی کلمه سیرو در لغت نامه دهخدا

سیرو

معنی کلمه سیرو در لغت نامه دهخدا

سیرو. ( اِخ ) دهی است جزء دهستان قهستان بخش کهک شهرستان قم. دارای 603 تن سکنه.آب آن از قنات. محصول آنجا غلات ، پنبه ، باغات ، انگور، انار و انجیر. شغل اهالی زراعت و بنای امام زاده ابراهیم قدیمی است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 1 ).
سیرو. ( اِ ) خارپشت وخارپشت بزرگ تیرانداز. ( ناظم الاطباء ) ( اشتینگاس ).

معنی کلمه سیرو در فرهنگ فارسی

خار پشت و خار پشت بزرگ تیر انداز

معنی کلمه سیرو در دانشنامه عمومی

سیرو (آستوریاس). سیرو دهستانی در استان آستوریاس اسپانیا است.
در این دهستان ۴۸٬۵۶۹ نفر زندگی می کنند. مساحت این دهستان ۲۱۱٫۶۰ کیلومتر مربع است.
معنی کلمه سیرو در فرهنگ فارسی
معنی کلمه سیرو در دانشنامه عمومی

جملاتی از کاربرد کلمه سیرو

ورزشگاه‌هایی که در این دوره مورد استفاده قرار گرفتند: ورزشگاه المپیک رم، ورزشگاه سن سیرو میلان، ورزشگاه سن پائولو ناپل و ورزشگاه المپیک تورین تورین بود.
چون تو خواهم بود پاک از هر حساب جز حساب سیرو گشت و خورد و خواب
جادهٔ رؤیاها نام سومین آلبوم رسمی سیروان خسروی است که در ۱۸ آذر ۱۳۹۱ خورشیدی منتشر شد. اجرا، میکس، مسترینگ و تنظیم همهٔ قطعات آلبوم توسط خودِ سیروان انجام شده‌است. این آلبوم ۱۱ قطعه دارد که چهار قطعهٔ آن پیشتر به صورت تک‌آهنگ منتشر شده‌بود.
بگرد عاشق بیهوده گرد او نرسد خضر که اینهمه سیرو سیاحت است او را
وی در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد در آن حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است.
زانیار، برادر کوچک‌تر سیروان خسروی، دیگر خوانندهٔ پاپ است. او در سال ۱۳۹۲ مجوز رسمی فعالیت خود را دریافت کرد.
خلیفه کیخسرو از اهالی طایفه امامی و مولوی کرد از اهالی طایفه تاوگوزی بوده‌اند و این دو طایفه هر دو در اطراف رودهای لیله، سیروان و زمکان زیسته‌اند، خلیفه و مولوی نیز با هم دوست، فامیل و همسایه بوده‌اند و آن‌ها در یک دوران زیسته‌اند و نیز با هم از طریق فرستادن نامه مشاعره داشته‌اند.
بوژان، روستایی از توابع بخش شیروان مرکزی شهرستان سیروان در استان ایلام ایران است.
مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی روستا رودخانه سیروان از به هم پیوستن تمامی رودهای بخش جنوبی غربی، غرب و مرکز استان، مانند رودخانه‌های قشلاق، گاو رود و گردلان، تشکیل یافته‌است..
بگفتمش که چرا بی‌گه آمدی ای دوست بگفت سیرو یدی یلده یلدشم اردی
من و یاد سیرو اندام عزیز نامرادم من و شور تلخی کام شکر دهان لیلی
گورطوطی، روستایی در دهستان رودبار بخش مرکزی شهرستان سیروان در استان ایلام ایران است.
فلکها سیر شد از سیرو دور خویشتن صائب همان رقص پریشانی کند خاکستر عاشق
دو قایقران با قایق کایاک تصمیم می‌گیرند که سرچشمهٔ رودخانهٔ سیروان در منطقهٔ هورامان در استان کرمانشاه در کردستان ایران را تا مرز عراق طی کرده و با فرهنگ مردم این منطقه آشنا شوند.
هنگام باز گشت است نه وقت سیرو گشت است با چهره خزانی از نوبهار بگذر
وی ۸ آبان ۱۳۹۲ مهمان برنامهٔ امروز هنوز تموم نشده از شبکه یک بود و گفتگوی خودمانی دربارهٔ موسیقی و فعالیت‌های خود و زندگی شخصی خود با مجری برنامه داشت. شهاب در این برنامه بارها نام سیروان خسروی را اعلام کرد تا مهری باشد بر تأیید دوستی او با سیروان و زانیار خسروی.