احمدینژاد پیش از ورد به نیویورک وارد موریتانی شد تا هواپیمای وی در آنجا سوخت گیری نماید.
هنگامی که شافنر در کابین خلبان بود، مهماندار ماکلو در کنار کوپر نشست تا به عنوان رابط بین او و خدمه پرواز در کابین عمل کند. او سپس درخواستهای دیگری را مطرح کرد: پس از فرود در سیاتل، هواپیما باید سوخت گیری میشد و همه مسافران باید در حالی که او پول را وارد هواپیما میکرد، روی صندلی میماندند. او گفت که مسافران را پس از دستیابی به پول آزاد می کند. آخرین اقلامی که وارد هواپیما شدند، چهار چتر نجات بودند.
در یک راکتور آب تحت فشار معمولی، سوختگیری سیستم نیاز به خاموش کردن هسته و باز کردن مخزن تحت فشار دارد. در کاندو، تنها لولهای که سوختگیری میشود نیاز به کاهش فشار دارد. این اجازه می دهد تا سیستم کاندو به طور مداوم بدون خاموش شدن سوخت گیری شود، یکی دیگر از اهداف اصلی طراحی. در سیستمهای مدرن، دو ماشین روباتیک به صفحههای راکتور متصل میشوند و درپوشهای انتهایی یک لوله فشار را باز میکنند. یک ماشین سوخت جدید را فشار می دهد، به این ترتیب سوخت تخلیه شده به بیرون رانده و در انتهای دیگر جمع می شود. یک مزیت عملیاتی قابل توجه سوختگیری آنلاین این است که یک بسته سوخت خراب یا نشتی را میتوان پس از قرار گرفتن از هسته جدا کرد، بنابراین سطوح تشعشع در حلقه خنککننده اولیه کاهش مییابد.