تماس گرفتن
معنی کلمه تماس گرفتن در فرهنگ فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه تماس گرفتن
۳ مرداد: استقلال در نخستین دیدار خود در فصل ۹۳–۱۳۹۲ در تبریز برابر تیم گسترش فولاد به میدان رفت. میزبان در دقیقهٔ ۱۸ از روی یک ضربهٔ کاشتهٔ راه دور به گل رسید. استقلال در دقیقهٔ ۳۴ روی ارسال خسرو حیدری و سماجت آرش برهانی به این گل پاسخ داد. در نیمهٔ دوم با به میدان آمدن فرهاد مجیدی حملات استقلال زهردارتر شد. همین بازیکن در دقیقهٔ ۸۸ بازی و در لحظاتی که استقلال به دلیل اخراج ساموئل با ۱۰ نفر به بازی ادامه میداد، گل برتری را وارد دروازهٔ میزبان نمود. پس از این بازی رسول خطیبی در مصاحبهای دستاندرکاران باشگاه استقلال را به تماس گرفتن با یکی از بازیکنان گسترش متهم کرد. این اتهام مدتی بعد از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال مردود و بیپایه اعلام شد.
پتزون همچنین فعالیتهای گروه حیوانات محلی و خدمات آموزشی برای مدارس و سازمانها ارائه میدهد، سایر فعالیتهای رفاهی جامعه آنها شامل مهمانیهای تولد، بازدید از مدرسه، تحویل و نصب، تماس گرفتن و حکاکی برچسب است.
ویندوز فون سیستم عامل دستگاه تلفن همراه مایکروسافت است. در ویندوز فون ۷٫۵، برنامه گفتار مستقل از کاربر است و میتوان از آن برای: تماس با شخصی از لیست مخاطب خود، تماس با هر شماره تلفن، شمارهگیری دوبارهٔ آخرین شماره، ارسال یک پیام متنی، تماس با نامه صوتی خود، بازکردن یک برنامه، بررسی و خواندن قرار ملاقاتها، بررسی وضعیت تلفن و جستجو در اینترنت، استفاده کرد. بعلاوه، در حین تماس تلفنی میتوان از گفتار نیز استفاده کرد، و اقدامات زیر در طی تماس تلفنی امکانپذیر است: فشردن یک شماره، روشن کردن بلندگوی تلفن یا تماس گرفتن با شخصی دیگر، که تماس فعلی را نگه میدارد.
لغت به معناى تماس گرفتن دو چيز با يكديگر است و در اينجا كنايه است ازعمل زناشوئى ، و منظور از فرض كردن فريضه اى براى زنان ، معين كردن مهريه است. و معناى آيه اين است كه انجام نگرفتن عمل زناشوئى و همچنين معين نكردن مهريه مانع ازصحت طلاق نيست .
1 - نخست مى گويد: لا يمسه الا المطهرون : (قرآن را جز پاكان لمس نمى كنند) اينتعبير ممكن است هم اشاره به پاكيزگى ظاهرى باشد كه تماس گرفتن با خطوط قرآنبايد توام با طهارت و وضو باشد، و هم اشاره به اينكه درك مفاهيم و محتواى اين آياتتنها براى كسانى ميسر است كه پاك از رذائل اخلاقى باشند، تا صفات زشتى كه برديده حقيقت بين انسان پرده مى افكند، آنها را از مشاهدهجمال حق محروم نگرداند.
دانشجویان دانشگاه میدلسکس نیز به دنبال اعلام خبر لغو گروه فلسفه این دانشگاه در تحصنی طولانی شرکت کردند. در ۲۱ مه ۲۰۱۰، مدیریت دانشگاه اعلام کرد تدریس و فعالیت سه نفر از استادان گروه فلسفه یعنی پیتر هالوارد، پیتر اسبورن و کریستین کرسلیک و نیز چند دانشجو را تا پایان بررسی نقش آنها در اعتراض علیه تعطیلی گروه فلسفه به حال تعلیق درمیآورد. این سه استاد حق ورود به دانشگاه و تماس گرفتن با دانشجویان دانشگاه را نداشتند. این اقدامات باعث انتقادات بینالمللی از سوی نهادهای فلسفی و همچنین ژانلاک نانسی، گایاتری چاکراورتی اسپیواک، اسلاوی ژیژک، اتین بالیبار و دیوید هاروی شد. علاوه بر این وبگاهی برای اعتراض تأسیس شد.
بـه هـمـين دليل در دورانها خفقان بارى كه خلفا و سلاطين جور اجازه نشر اين احكام را بهمـسـلمـانـان نـمـى دادنـد آنـهـا بـا اسـتـفـاده از ايـن فـرصـت ، مـشـكـلات خـود راحـل مـى كردند و با تماس گرفتن با ائمه هدى (عليهمالسلام ) و علماى بزرگ دين پردهاز چهره قوانين اسلام و سنت پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) بر مى داشتند.
تو گوئى نفوس مردم با ايمان از تشويش و اضطراب شكى كه نسبت بهحلال بودن طعام اهل كتاب داشتند آرام نميگرفته ، چون قبلا از ناحيه خداى تعالى ازمعاشرت و آميزش و تماس گرفتن و دوستى كردن بااهل كتاب شديدا نهى شده بودند لذا براى رفع اين اضطرابشان داستان حليت طيبات راهم ضميمه حليت طعام اهل كتاب كرد، و مؤ منين فهميدند كه طعاماهل كتاب خود يكى از مصاديق طيبات حلال و از سنخ آنها است ، و در نتيجه اضطرابشانزايل و دلشان آرامش يافت ، در جمله :
تبليغات بنى اميه در شام عليه اميرالمؤ منين عليه السلام به اندازه اى بود كه مردم آنسامان به غير از بنى اميّه كسى را جزو اقربا و خويشانرسول الله صلى الله عليه و آله نمى دانستند، ولى ورود اسراىاهل بيت به شام و بيانات حضرت امام سجّاد عليه السلام در منبر و شوارع دمشق و سخنانزينب كبرى عليه السلام در مجلس يزيد و تماس گرفتن مردم شام با امام عليه السلام وتحقيق حال از آن حضرت ، پرده از روى كار برداشت و يزيد رسوا شد و لذا پس از آنهرگز نتوانست اسرا را در شام نگاه دارد.
و بعضى ديگر گفته اند: به معناى تكان دادن و از جاى كندن و وادار كردن است ، و غالبادر حال غضب بكار مى رود، بعضى ديگر گفته اند: (نزغ شيطان ) به معناى كمترين وسوسه او است ، و ليكن همه اين معانى نزديك به همند، البته نسبت به آيه مورد بحث معناى دوم نزديكتر است ، چون با آيه قبلى هم كه دستور مى داد تا از جاهلان اعراض كند مناسبت دارد، زيرا تماس گرفتن جاهلان با آدمى و مشاهده جهالت ايشان خودش يك نوعمداخله اى است از شيطان براى عصبانى كردن و آتش بجان كردن آدمى ، آرى ، برخورد زياد با جاهل ، آدمى را بسوى جهالت و مثل او شدن سوق مى دهد.