بلیط فروش

معنی کلمه بلیط فروش در لغت نامه دهخدا

بلیطفروش. [ ب ِ ف ُ ] ( نف مرکب ) فروشنده بلیط. آنکه بلیط فروشد.

معنی کلمه بلیط فروش در فرهنگ فارسی

فروشند. بلیط . آنکه بلیط فروشد .

جملاتی از کاربرد کلمه بلیط فروش

بیشتر درآمد بلیط فروشی در یک بازی در این ورزشگاه در ۱۹ ژوئن ۱۹۹۶ و مربوط به دیدار تیم‌های ترکیه و دانمارک در چارچوب رقابتهای یورو ۹۶ با ۱٬۰۱۲٬۱۵۰ پوند بود. ۲۸٬۶۷۱ نفر از نزدیک از این مسابقه دیدن کردند.
به منظور تشویق مردم به استفاده از ماشین‌های بلیط و کاهش نیاز به افراد بلیط فروش، ممکن است تخفیف‌هایی برای خرید بلیط از این دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.
تراکتور اولین باشگاه در سطح ایران است که توانسته بلیط فروشی را طبق استاندارد کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌دست بگیرد، گفتنی است بلیط فروشی سایر باشگاه‌ها از طریق هیئت فوتبال استان‌ها انجام می‌گیرد.
پس از تخریب بوکلبرگ اشتادیون، بروسیا با تأسیس ورزشگاهی به نام بروسیا پارک قدم‌هایی بزرگ برای بهبود شرایط مالی خود برداشت. بروسیا پارک ظرفیت ۵۹٬۷۷۱ نفر گنجایش داشت (که برا بازی‌های بوندسلیگایی به ۵۴٬۰۶۷ نفر و برا بازی‌های ملی به ۴۶٬۲۴۹ کاهش پیدا می‌کرد). باشگاه مدت‌ها بود که بخاطر بازی در یک ورزشگاه قدیمی و کوچک (بوکلبرگ با ظرفیت ۳۴٬۵۰۰) در شرایط سختی قرار داشت و با افتتاح استادیوم جدید در سال ۲۰۰۴ آن‌ها توانستند درآمدهایشان را از طریق بلیط فروشی بیشتر و میزبانی بازی‌های بزرگتر ملی افزایش بدهند.
اولین بازه زمانی فروش بلیط‌ها در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد. و بیش از ۱۵۰۰۰۰ بلیت تنها در یک هفته فروخته شد. ۹۰۰۰ بلیت دیگر در ۲۴ ساعت اول از بازه زمانی دوم بلیط فروشی در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ فروخته شد. هواداران از قطر، عربستان سعودی، فیلیپین و هند اکثر بلیط‌های ارائه شده را خریداری کردند. علاوه بر بازی افتتاحیه بین قطر و لبنان، که در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ برگزار گردید، بازی بین عربستان سعودی و عمان نیز در کنار این مسابقه بیشترین بلیت فروخته شده را در اولین روز به دست آورد.
امروزه بلیط فروشی تیم تراکتور از سایت خود باشگاه انجام می‌شود
پیدایش این رشته ورزشی به اختلافات باشگاه‌های راگبی انگلیس در اواخر سده ۱۹ بر سر حرفه‌ای شدن ورزش برمی‌گردد. پس از اینکه در سال۱۸۹۵ اتحادیه راگبی فوتبال دریافت دستمزد از سوی بازیکنان راگبی و حضور در مسابقاتی که بلیط فروشی در آن‌ها انجام می‌شود را ممنوع اعلام کرد. ۲۱ باشگاه راگبی واقع در شمال انگلیس که اکثراً از بازیکنان طبقه کارگر تشکیل می‌شدند، در ۲۹ سپتامبر ۱۸۹۵ اتحادیه راگبی فوتبال شمالی را بنیان نهادند.