باروو

معنی کلمه باروو در لغت نامه دهخدا

باروو. [ رُ ] ( اِخ ) اسحاق. ریاضیدان ، فقیه و لغت شناس بنام انگلیسی است که در1630 م. در لندن متولد شده و در 1677 درگذشته است. وی از پایه گذاران موارد استعمال حساب دیفرانسیل در هندسه میباشد. و رجوع به قاموس الاعلام ترکی ج 2 شود.
باروو. [ رُ ] ( اِخ ) جان. سیاح و جغرافیدان بنام انگلیسی است که بسال 1764 م. در نزدیکی اول ورستن متولد شد و در سال 1848 در لندن درگذشت. وی نخستین سفیر انگلیس در چین بود و بهمراهی لردماکارتنه بکاپ رفت و در سال 1804 بعنوان منشی دوم دریا بیگی منصوب شد و تاسال 1845 در آن شغل بماند. وی یکی از پایه گذاران مؤسسه جغرافیایی لندن میباشد و تألیفات بسیاری در جغرافیا دارد. و رجوع به قاموس الاعلام ترکی ج 2 شود.

جملاتی از کاربرد کلمه باروو

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال باروو تاون، باشگاه فوتبال استون ویلا، باشگاه فوتبال لینکولن سیتی، باشگاه فوتبال استمفورد، باشگاه فوتبال بارول، باشگاه فوتبال تارنبی نیروانا، باشگاه فوتبال نورث‌همپتون تاون، و باشگاه فوتبال سولیهال مورس اشاره کرد.
تاریخچه پزشکی ایمونولوژی و سیستم ایمنی بدن به قرن نوزدهم برمی گردد. با این حال، پیشگیری و دفاع زودهنگام از بیماریها وظیفه اساسی همه شمن‌ها، پزشکان و «دکترهای» اولیه در طول تکامل انسان بود. نخستین جایزه نوبل در زمینه ایمونوژنتیک در سال ۱۹۸۰ به دلیل کشف ساختارهای سطحی سلولی ژنتیکی تعیین شده، که کنترل واکنشهای ایمنی را به عهده دارد، به باروو بنراسراف، ژان داوسست و جورج دیویس اسنل اهدا شد.