باباجانی

معنی کلمه باباجانی در لغت نامه دهخدا

باباجانی. ( اِخ ) رجوع به ایل کرند شود.

جملاتی از کاربرد کلمه باباجانی

زیارت‌تمرخان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.این روستا در سال‌های ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۶۴ توسط بنیاد مسکن برای اهالی دو روستای جنگ زده زیارت تمرخان و لاباغ در قالب ۷۱ خانوار ( هر خانوار درقطعه زمینی به مساحت تقریبی ۴۰۰ متر مربع شامل واحدهای مسکونی و دامی) برای روستائیان ساخته شد. وبا افزایش تعداد خانوارها و تبدیل بسیاری از واحدهای دامی به مسکونی هم‌اکنون بالغ بر ۲۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۰۰نفر در آن ساکن هستند و در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ دچار آسیب جدی شد .
رویله سفلی، روستایی از توابع بخش ازگله شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.
منطقه ریژآو با وسعت ۱۲۰ کیلومتر مربع در غرب استان کرمانشاه واقع شده‌است که از نظر تقسیمات سیاسی، جزء شهرستان دالاهو می‌باشد. این منطقه از سمت شمال به شهرستان ثلاث باباجانی، از شرق به شهر کرندغرب، از جنوب و غرب به شهرستان سرپل ذهاب محدود می‌شود. ریجاب در عرض‌های جغرافیایی ۳۴ درجه و ۳۰ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۴۰ دقیقه شمالی و طول‌های جغرافیایی ۴۵ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۳۰ دقیقه شرقی قرار گرفته‌است.
زمین‌لرزه ۱۳۹۶ ایران - عراق، به بزرگی ۷٫۳ در مقیاس بزرگای گشتاوری شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق، در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق رخ داد. تعداد کشته‌ها در این زمین لرزه به ۶۲۰ نفر رسید، بنا بر گزارش‌ها ۹٬۳۸۸ نفر نیز مصدوم شدند. بیشترین آمار کشته‌ها و زخمی‌ها از شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی گزارش شد.
حوض شیخ‌زمکان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.
جیور، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.
بستان‌آباد (ثلاث باباجانی)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.
بانی‌هو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.
امام‌عباس علیا، روستایی از توابع بخش ازگله شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.
دواله سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ایران است.