اکوس

اکوس

معنی کلمه اکوس در لغت نامه دهخدا

اکؤس. [ اَ ءُ ] ( ع اِ ) ج ِ کَاءْس. ( اقرب الموارد ) ( منتهی الارب ). رجوع به کأس شود.

معنی کلمه اکوس در دانشنامه عمومی

اکوس ( به لاتین: Akuse ) یک منطقهٔ مسکونی در غنا است که در منطقه شرقی ( غنا ) واقع شده است.
اکوس ۱۶ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه اکوس

رایج‌ترین گونه اسب وحشی باستانی که اکنون منقرض شده در آمریکای شمالی بود، داینوهیپوس، دارای یک دستگاه ایستایی غیرفعال متمایز بود که به حفظ انرژی در موقع ایستادن برای مدت زیاد کمک می‌کرد. داینوهیپوس اولین اسبی بود که شکل ابتدایی این ویژگی را نشان داد و وجود آن شواهد بیشتری از رابطه نزدیک بین داینوهیپوس و اکوس مدرن (سرده اسب) ارائه داد.
سرنگونی پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین توسط ایران در ژانویه ۲۰۲۰، که منجر به کشته شدن ۵۷ کانادایی شد، در کانادا به عنوان خسارت جانبی غیر ضروری در میان وخامت روابط ایران و آمریکا تلقی شد، دیدگاهی که توسط نخست‌وزیر جاستین ترودو بازتاب داشت. نظرسنجی اکوس نشان داد که ۲۹ درصد از کانادایی‌ها ایالات متحده را به‌طور کامل مسئول حمله به وسیله تحریک می‌دانند، و ۴۸ درصد گفتند که آنها با ایران تقصیر دارند و تنها ۱۹ درصد تنها ایران را مقصر می‌دانند.
باوجود موفقیت‌های چهار فیلم قبلی، ساخت نسخهٔ‌های بعدی با مشکل مواجه شد؛ زیرا هرسه بازیگر اصلی فیلم، در مورد ثبت قراردادشان برای ادامه دادن نقش‌های خود تا دو قسمت پایانی مطمئن نبودند. با این حال در ۲ مارس ۲۰۰۷، ردکلیف برای پایان دادن به شایعه‌هایی که بازی کردن وی در نمایش اکوس را درعوض این سری اعلام می‌کرد، قراردادش را تا دو قسمت پایانی امضا کرد.