اوید

معنی کلمه اوید در لغت نامه دهخدا

اوید. [ اَ ] ( ع اِ ) ازدحام مردم. ( منتهی الارب ).آواز ازدحام مردم. ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ). انبوهی کردن مردم.

معنی کلمه اوید در فرهنگ فارسی

شاعر لاتینی ( و . یوامونا ۴۳ ق م . - ف. ۱۷ م . ) مصنف [ مسخها ] [ هنر دوست داشتن ] که در آن خود را شاعری ماهر نشان می دهد بیش از آنکه حقیقه الهامی داشته باشد وی در سال ۹ م . به علتی نا معلوم تبعید شد و با وجود تضرعاتی که در [ اندوهگینان ] خود کرده بود در تبعید در تومی ( کنستانتزا ) در گذشت .
ازدحام مردم

معنی کلمه اوید در فرهنگ اسم ها

اسم: آوید (دختر، پسر) (اوستایی، فارسی) (تلفظ: āvid) (فارسی: آويد) (انگلیسی: avid)
معنی: خرد، عقل، دانش، [در زبان اوستایی کلمه های «آوید، وید، ویدا» هر سه به یک معنی به کار رفته است]، عقل ( در زبان اوستایی کلمه های ' آوید، ویدا ' هر سه به یک معنی به کار رفته است )، مشتاق و خواهان

جملاتی از کاربرد کلمه اوید

پارتنیوس نیکائیا دو نسخه از داستان بیبلیس نقل می‌کند، یکی از آنها به‌طور کلی مشابه آنچه اوید تعریف کرده‌است است، اما به پایان که می‌رسد بیبلیس خودش را با کمربند خود آویزان می‌کند. در نسخه دیگر، این کائنوس است که محارم را تحریک می‌کند، اما به نظر می‌رسد بیبلیس همچنان محبت خود را برمی‌گرداند. سپس کائونوس قبل از اینکه کنترل خواسته‌هایش را از دست بدهد خانه را ترک می‌کند و بیبلیس پس از جستجوی طولانی برای او، یک گره از لباس خود می‌سازد و خودش را حلق آویز می‌کند. همان نسخه توسط کونون دنبال می‌شود.
تفاوت بین زندگی ابدی و به طور دقیق تر جوانی ابدی، موضوعی مکرر در اساطیر یونان و روم است. افسانه درخواست نعمت جاودانگی از یک خدا، اما فراموش کردن درخواست جوانی ابدی در داستان تیتونوس ظاهر می شود. در مورد سیبیل کومائی یک موضوع مشابه در اوید یافت می شود.
رایت، ویرایش‌گر اصلی فیلم (پل مکلیس) و ویرایش‌گر مستقر در لس آنجلس (ایوان شیف) در مراحل اولیه تولید ویرایش اولیه بیبی راننده را با استفاده از استوری‌برد طراحی کردند. مکلیس وظیفه داشت تا با همکاری آهنگسازی اوید مدیا، هر استوری‌برد را با موسیقی متن متناظرش منطبق کند. او و رایت از زمان فیلم‌های اسکات پیلگریم در برابر دنیا و دنیا و ته دنیا با هم رابطه کاری و حرفه‌ای داشتند. علاوه بر این، مکلیس روی فراهم کردن صحنه اجرای فیلم هم کار کرد که اقدامی عجیب بود، چون ویرایش‌گران کمتر در مراحل تولید اغلب فیلم‌ها حاضر می‌شوند.
اوید ۹۳٫۲ کیلومتر مربع مساحت و ۳٬۷۹۵ نفر جمعیت دارد و ۲۲۷ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
اشعار عاشقانه اوید به ویژه آن بخش که در مورد کورینا معشوقه‌اش سروده خیلی بی‌پرده و پرتمنا و دیوانه‌وار است و در مجموعه اشعار این شاعر عشق بازی و فریب نقش عمده بعهده دارد و رسالاتی نیز در این زمینه‌ها تألیف کرد از جمله هنر عشق، درمان عشق، داروهای آرایش زنان، کتاب زنان قهرمان، کتاب مسخ.
اوید ۹۳٫۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲٬۳۲۶ نفر جمعیت دارد و ۲۹۹ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.