اولویت بندی

معنی کلمه اولویت بندی در فرهنگستان زبان و ادب

{multilevel precedence and preemption service, MLPP} [مهندسی مخابرات] خدماتی که مشترک با استفاده از آن می تواند ارتباط با یک منبع یا منابع مشخص را در اولویت قرار دهد

جملاتی از کاربرد کلمه اولویت بندی

بیماران وارد شده بایستی در حداقل زمان ممکن اولویت بندی شوند، یعنی پرستار تریاژ بایستی سرعت عمل کافی داشته باشد به طوری که طی ۲ تا ۵ دقیقه هر بیمار را تریاژ نماید. در این هنگام بدون هیچ گونه عمل درمانی پرستار، بیماران را با امکاناتی که در اختیار دارد، توسط نوار چسب رنگی-کارت مخصوص تریاژ-علایم رنگی چراغ دار-شماره کد ویژه و غیره آماده می‌کند.
توصیه می‌شود اولویت بندی وظایف را در حین برنامه‌ریزی انجام دهید. این به این معنی است که وظایف به بورد با اولویت‌های مشخص اضافه می‌شوند. این به اعضای تیم کمک می‌کند تا بدانند کدام وظایف باید ابتدا تکمیل شود و کدامیک بعداً می‌تواند تکمیل شود. اولویت بندی می‌تواند با اضافه کردن اعداد به وظایف یا با اضافه کردن یک ستون اولویت اضافی، که در آن مهم‌ترین وظایف در بالا قرار داده شده و وظایف با اولویت کمتر در زیر آورده می‌شود.
توسعه سیستم‌های پویا هزینه، کیفیت و زمان را با استفاده از اولویت بندی روش ماسکو به طرز مناسبی ثابت می‌کند تا در محدودیت زمانی اعلام شده از سوی مشتری پروژه در زمان مناسبی تحویل گردد. همان‌طور که گفته شد روش توسعه سیستم‌های پویا در مدل توسعه نرم‌افزاری چابک قرار می‌گیرد.
مراحل مورد نیاز برای شناسایی حوزه و دارایی‌های موجود در آن، تهدیدهای موجود علیه دارایی‌ها، اولویت بندی نقاط ضعف مربوط به تهدیدها و مشخص نمودن سطح ریسک‌ها و کنترل‌های مناسب را گویند.
در یک زمینه علمی، اشاعه به عنوان قرار دادن نتایج پروژه‌ها در دسترس جامعه علمی، سیاست گذاران و صنعت با استفاده از زبان علمی و اولویت بندی دقت و صحت است -. از نظر محتوایی، اشاعه شامل نتایج پروژه تحقیق می‌شود، فقط در صورت محقق می‌شود که نتایج تحقیق در دسترس باشند و مخاطبان متخصص را هدف قرار می‌دهد تا امکان استفاده و بهره‌مندی از نتایج را فراهم کند.
هنگامی که شما نیازهای خود را تعریف کرده و اولویت بندی می‌کنید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع موازنه برای شما ارزش ایجاد می‌کند.
تحلیل سلامت روشی است که سلامت شهر را محاسبه می‌کند و پس از بدست آمدن میزان سلامت شهر تأثیر هر پروژه بر سلامت شهر محاسبه می‌شود و اولویت بندی پروژه‌ها بر اساس تأثیر پروژه‌ها بر سلامت شهر است.
از دیگر توانایی‌های این روش توانایی تحلیل و ارزیابی دقیق پروژه‌های شهری و اولویت بندی آن‌ها است. در این روش برای سنجش توان شهر از تحلیل سلامت شهر استفاده می‌شود.
پذیرش در این دانشگاه به صورت متمرکز است و در صورتی که داوطلب طبق رتبه کنکور به مصاحبه دانشگاه دعوت شود و در رقابت مصاحبه هم قبول شود، اما باز هم قبولی نهایی نبوده و بسته به جایگاه لیست انتخاب رشته کنکور داوطلب دارد؛ لذا داوطلبان این دانشگاه کد رشته‌های مربوطه را می‌بایست در لیست انتخاب رشته و بر اساس ترتیب علاقه و اولویت بندی مرتب نمایند و هر اولویت را به تمام اولویت‌های بعدی ترجیح دهند.
به‌طور سنتی در ژاپن و بین نازی‌ها زنان از کار جنگ معاف بودند، حداقل تا پایان جنگ. حتی بعد از آنکه سیستم‌های رمزنگاری شکسته شدند مقادیر زیادی کار لازم بود تا جوابگوی تغییرات ایجاد شده باشد و کلید تنظیمات روزانه برای شبکه‌های مختلف را احیا کند و مقدار بسیار زیاد پیام‌های دشمنان را در این جنگ جهانی ترجمه و اولویت بندی و تحلیل کند.