اسید کربنیک

معنی کلمه اسید کربنیک در فرهنگ عمید

گازی بی بو، بی رنگ، اندکی ترش مزه، و ناپایدار که فقط به حالت محلول به دست می آید و مصرف دارویی دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه اسید کربنیک

سخنرانی ۵: اکسیژن موجود در هوا - طبیعت جو - خاصیت آن - سایر محصولات شمع - اسید کربنیک - خواص آن
این کتاب عنصر را به عنوان یک ماده واحد تعریف می‌کند که با تجزیه و تحلیل شیمیایی نمی‌توان آن را تجزیه کرد و از آن طریق همه ترکیبات شیمیایی تشکیل می‌شود، با انتشار کشف خود مبنی بر اینکه تخمیر باعث تولید دی‌اکسید کربن (گاز کربنیک) می‌شود، گفت: " مناسب تر با کلمه عربی "الکل" خوانده می‌شود، زیرا از آن از سدر یا شکر تخمیر شده و همچنین شراب تشکیل شده‌است "و انتشار اولین معادله شیمیایی" انگور باید = اسید کربنیک + الکل "باشد و این واکنش راً یکی از خارق‌العاده‌ترین در شیمی دانست. "، با ذکر" در این آزمایشات، باید فرض کنیم که بین عناصر ترکیباتی که با آنها شروع می‌کنیم و آنهایی که در انتهای واکنش به دست می‌آیند، یک تعادل یا معادله واقعی وجود دارد. "
این آب دارای ذخایر سرشاری از داروهای طبی از قبیل اسید کربنیک، گوگرد، آهن و… است.
سیستم تامپون اسید کربنیک - بی‌کربنات، اگر چه حداکثر قدرت تامپونی را در حدود پی‌اچ = ۶ دارد. (پی‌اچ اسید کربنیک ۶٫۱ است) ولی مهم‌ترین تامپون پلاسما محسوب می‌گردد. این اهمیت نه تنها از نظر کمی، بلکه بیشتر از نظر قابلیت تنظیم غلظت آن از طریق دفع گاز کربنیک توسط ریه‌هاست.
معروف به آبگرم حضرت سلیمان است. منطقه‌ای زیبا در دره سه هزار تنکابن و در جوار تخت سلیمان و در سمت غربی یخچال طبیعی هفت‌خان. آب گرم آن چشمه ایست که دهانهٔ آن در دل توده‌ای از آهک، یک حوضچهٔ طبیعی حدود ۵ متر مربعی را شکل داده که رنگ سقف آن شیری تا قهوه‌ای است. حوضچه یک کریدور ۴ تا ۵ متری به سمت شمال دارد. برای ورود به حوضچه باید پنج پله را پائین رفته و نیم خیز از دریچه نیم دایره‌ای وارد آب گرم به عمق یک متر شوید. آبی زلال و گرم (حدود ۴۰ درجه سانتی گراد) همراه با چکیدن قطرات آب از سقف با کف پوشی از ریگ و شن. کنار آن هم حمامی به صورت طبیعی ایجاد شده‌است که در طول سال به خصوص فصول گرم میزبان دوستداران طبیعت است. این آب دارای ذخایر سرشاری از داروهای طبی از قبیل اسید کربنیک، گوگرد، آهن و… است.