اهوا

اهوا

معنی کلمه اهوا در فرهنگ عمید

= هوا۲

معنی کلمه اهوا در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع هوی کامها خواستها خواهشها .

معنی کلمه اهوا در دانشنامه عمومی

اهوا ( به انگلیسی: Ahwa ) یک شهرک در هند است که در گجرات واقع شده است.
اهوا ۱۵٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه اهوا

ابن اثير در ذيل ماده ((رجع )) مى گويد: ((رجعت مذهب قومى از اعراب در جاهليت بود و مذهبطايفه اى از طوايف مسلمين از اهل بدعت و اهوا نيز هست كه مى گويند ميّت بعد از مرگ بهدنيا بر مى گردد و به زندگى خود دوباره ادامه مى دهد و از جملهاهل بدعت و اهوا طايفه اى از رافضيان مى باشند كه معتقدند، على بن ابى طالب عليهالسّلام در ابرها پنهان است ، پس خارج نمى شود با كسانى كه بنا هست با آنان خارجشود، از فرزندان خود تا اينكه منادى از آسمان ندا مى كند كه خارج شو با فلانى )).
بهمن ساکی متولد ۱۳۴۸ در اهواز است. از آثار او می‌توان به آهوان پیر، تا انتهای خستگی ماه، مجموعه کتاب پل، با پریان گریخته از شیشه‌های عطر، نامه خوزستان، مکالمات شبانه و فرهنگ گونه‌های نوپدید در شعر معاصر فارسی منتشر شده در انتشارات عصر داستان اشاره کرد. او سابقه دبیری و داوری در جشنواره شعر فجر، داوری در جشنواره سراسری پروین اعتصامی و دبیری در ادوار مختلف جایزه کتاب سال خوزستان و جایزه ادبی دانشجویی اهوا را در کارنامه خود دارد.
خوانندگان عزيز توجه دارند كه چگونه ابن اثير، شيعيان رااهل بدعت و اهوا مى نامد و چگونه آنان را به كفار جاهليت ربط مى دهد و چگونه مطلبى راكه هيچ شيعه اى بدان معتقد نيست (استتار على عليه السّلام در ميان ابرها) به شيعياننسبت مى دهد، و بالا خره چگونه در آخر گفتارش با كنايه و تلويح ، شيعيان را كافرخوانده و خود و همكيشانش را اهل هدايت و ايمان مى داند! در حالى كه اعتقاد به ((رجعت )) امرىاست كه از قرآن كريم و روايات استفاده شده و به هيچ عنوان به معناى استتار على عليهالسّلام در ميان ابرها نيست .
برگ در سال ۱۹۳۴ در کره متولد و بزرگ شد و متخصص دارو سازی در دانشگاه زنان اهوا در سئول شد. انتخاب او برای تحصیل در رشته داروسازی تحت تأثیر خانواده اش، که در زمینه تولید دارو فعالیت می‌کردند، بود. او در سال ۱۹۵۷ برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی به دانشگاه ویسکانسین در میلواکی آمد.  
ای خوش آن جانی کزین اهوا برست رستن از اینها جهاد اکبر است