انگیزاننده

معنی کلمه انگیزاننده در لغت نامه دهخدا

انگیزاننده. [ اَ ن َ دَ / دِ ] ( نف ) مهیج. ( یادداشت مؤلف ). محرک. محرض.

معنی کلمه انگیزاننده در فرهنگ عمید

برانگیزنده، به هیجان آورنده، تحریک کننده.

معنی کلمه انگیزاننده در فرهنگ فارسی

(اسم انگیزاندن انگیزانیدن ) محرک محرض .

جملاتی از کاربرد کلمه انگیزاننده

طی مراسم معرفی، تسلا اعلام نمود شروع قیمت از ۳۵٬۰۰۰ دلار پیش از اعمال انگیزاننده‌های دولتی خواهد بود. هرچند پس از افزودن موارد اختیاری به خودرو، مدیرعامل تسلا ایلان ماسک پیش‌بینی نمود که میانگین قیمت فروش نزدیک به ۴۲٬۰۰۰ دلار خواهد بود.
در برخی کشورها به جهت ترغیب مردم به بهره‌گیری بیشتر از خودروهای برقی و حفظ محیط زیست، دولت انگیزاننده‌های گوناگونی را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. به‌طور مثال دولت کانادا و اونتاریو برای اشخاصی که خودرهای برقی همچون اسمارت فورتو خریداری نمایند، تسهیلات مالی و غیر مالی گوناگون در نظر می‌گیرند؛ تسهیلاتی همچون تخفیف در هنگام خرید، تقبل کردن هزینه خرید و نصب شارژرهای خانگی، مجوز عبور و مرور در طرح‌های ترافیکی و ... .
تاکنون اقدام خاصی جهت تولید انبوه یا فراگیر شدن استفاده از خودروی برقی در ایران صورت نگرفته‌است. در دی ۱۳۹۳، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست اعلام کرد که سازمان متبوعش در نظر دارد که انگیزاننده‌هایی برای استفاده‌کنندگان خودروهای برقی در نظر بگیرد. در ابتدای سال ۱۳۹۳ نیز، دولت تعرفه سود بازرگانی گمرکی واردات خودرو برقی به کشور را حذف کرده بود.
برخی تاریخ‌نویسان نیز برکناری و مرگ او را میوه توطئه ترکان خاتون زن ملکشاه می‌دانند چراکه نظام‌الملک با ولیعهدی پسر وی محمود مخالف بود. ملکشاه پس از برکناری او تاج‌الملک قمی را جایگزین وی ساخت. برخی این فرد را نیز انگیزاننده کشتن خواجه می‌دانند. نام قاتل وی را بوطاهر ارانی نوشته‌اند که نامبرده بی‌درنگ پس از انجام عملیات به دست پاسداران خواجه کشته شد.[نیازمند منبع]
شرکت تسلا حدود ۲۴۵۰ دستگاه خودروی رودستر نسل یک را در بیش از ۳۰ کشور فروخت، و بسیاری از آخرین رودسترها در سه ماههٔ چهارم سال ۲۰۱۲ در اروپا و آسیا فروخته شدند. تسلا از اوایل سال ۲۰۱۰، رودسترهای فرمان سمت راست تولید کرد. رودستر برای انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی در چندین کشور واجد شرایط بود.
تتانی انقباض غیر ارادی ماهیچه‌ها ناشی از بیمار بودن یا دیگر شرایط است. در حالت تتانی ماهیچه‌ها تحریک‌پذیری فوق‌العاده‌ای در برابر انگیزاننده‌های ملایم دارند. در حالت تتانی، اختلالات معدی و روده‌ای نیز ممکن است پیش بیاید و بسامد توان کار نیز افزایش می‌یابد.