انشاالله

معنی کلمه انشاالله در فرهنگ عمید

در هنگام اعلام تصمیم به کاری یا دادن وعده ای برای اظهار امیدواری گفته می شود.

جملاتی از کاربرد کلمه انشاالله

طبق گزارش‌ها رحمانی فضلی در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا حضور نداشته‌است. پی‌گیری‌ها نشان می‌دهد، عدم حضور وی در جلسات نیز به دلیل بیماری بوده‌است. روح‌الله جمعه ای در مصاحبه ای در این مورد گفت:در چند روز گذشته دو تن از نزدیکان وزیر کشور به‌طور خفیف به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که رحمانی فضلی با توصیه متخصصان بهداشت و درمان و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از وضعیت جسمانی اقدام به دادن آزمایش‌های لازم کرده و ترجیحاً امروز در سلامت کامل و از طریق مجازی به امورها پرداختند و انشاالله با رفع نگرانی‌ها از روز شنبه در محل کار حاضر خواهند شد.
رونمایی از ترجمه این کتاب در مرداد ۱۳۹۸ توسط مجله بخارا با حضور علی دهباشی، کریم مجتهدی، انشاالله رحمتی و رضا یعقوبی برگزار شد. آنتونی کنی در پیام ارسالی برای این مراسم نوشته بود: «ابن سینا در طول قرون وسطی و بعد از آن بی‌تردید تاثیرگذارترین فیلسوف بعد از افلاطون و ارسطو بوده‌است و امیدوارم فلسفه ایران در عصر حاضر به همان شکوفایی‌اش در عصر ابن سینا برسد».
... جای شما حقیقتاً خالی است که تماشای وضع زن‌ها و مردهای اینجا را بکنید… اگر هوای تهران گرم است، چند روزی مختصراً بروید به صاحبقرانیه. البته بروید. آغامحراب، آغارضی، آغاعلی چه می‌کنند؟ معصومه کجاست؟ چه می‌کند؟ احوال بدرالدوله را بپرسید. سوغات‌های شما را انشاالله از پاریس حاضر می‌کنم.
می‌دانید مدرسه چه جایی است؟ مدرسه جای خداشناسی است، مدرسه جای تربیت و تعلیم است، همهٔ علما، همه وزرا، همه بزرگان از مدرسه بیرون آمده‌اند. انشاالله سعی می‌کنید شما هم آدم بزرگ و یکی از بزرگان بشوید. تاریخ امروز را باید تا آخر عمرتان در یادتان نگه دارید که در روز پنجشنبه پنجم ربیع‌الاول، اول برج میزان ۱۳۰۴ وارد به مدرسه شده‌اید…
«اضطرار حقیقی داعی شد که یا ما مملکت را تسلیم حوادث بکنیم و از معرکه بگریزیم، یا با مرکز واحدی که در آن موقع استمداد از آن ممکن بود [انگلیس]، داخل در مذاکره شویم و یک قراری بگذاریم. انشاالله یک‌وقتی این مسائل را در آثار محققان سیاست خواهید خواند. کتاب‌ها خواهند نوشت و آن‌وقت با فکر یک قدری روشن‌تر در قضایا حکم خواهید کرد».
احمدی‌نژاد در ابتدای این جلسه دربارهٔ فلسفه تشکیل این نشست گفت: در پی جلسه‌ای که حدود دو ماه پیش با آقای حبیب‌الله عسگراولادی داشتیم و پیشنهاد ایشان جهت تحکیم هر چه بیشتر جبهه اصول‌گرایی با شرکت همه چهره‌های اصول‌گرا، این جلسه انشاالله وحدت‌بخش را برگزار کرده‌ایم.