المن
معنی کلمه المن در دانشنامه عمومی

المن

معنی کلمه المن در دانشنامه عمومی

آلمن. آلمن ( به هلندی: Almen ) یک منطقهٔ مسکونی در هلند است که در لوخم واقع شده است. آلمن ۱٬۱۹۹ نفر جمعیت دارد.
المن ( به انگلیسی: Elemene ) یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب کم ۸۰۰۴۸ است.
المن (شهر اتریش). المن ( به آلمانی: Elmen ) یک منطقهٔ مسکونی در اتریش است که در ناحیه رویت واقع شده است. المن ۲۹٫۶ کیلومتر مربع مساحت دارد ۹۷۶ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه المن در دانشنامه اسلامی
جملاتی از کاربرد کلمه المن

معنی کلمه المن در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] ریشه کلمه:
منن (۲۷ بار)
«منّ» در لغت به گفته بعضی قطرات کوچکی همچون قطرات شبنم است که بر درختان می نشیند و طعم شیرینی دارد، یا به تعبیر دیگر، یک نوع صمغ و شیره درختی است با طعم شیرین، و بعضی گفته اند: طعم آن شیرین توأم با ترشی بوده است. طبق روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) «منّ» قارچ های خوراکی بوده که در آن سرزمین می روئیده.
بعضی دیگر گفته اند: مقصود از «منّ» تمام آن نعمت هایی است که خدا بر بنی اسرائیل «منّت» گذارده.
و یا این که «منّ» یک نوع عسل طبیعی بوده که در کوه های مجاور آن بیابان وجود داشته، و یا شیره های نیروبخش مخصوص نباتی بوده که در درختانی که در گوشه و کنار آن بیابان می روئیده آشکار می گردید.

جملاتی از کاربرد کلمه المن

طبق روايتى كه از پيامبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلم )نقل شده كه فرمود: الكماة من المن : (قارچ نوعى از من است ) معلوم مى شود من قارچهاىخوراكى بوده كه در آن سرزمين مى روئيده .
از گروه‌های و هنرمندان مهم این سبک می‌توان گروه برادران المن، د بند، لنرد اسکینرد و رای کودر را نام برد.
همین شه که گفتم نیای من است علی نامش ازداور ذو المن است
دخلت التیه بالبلوی و ذقت المن و السلوی چهل سال است چون موسی به گرد این بیابانم
مرد توکلم، نزنم درگه ملوک حاشا که شک به بخشش ذو المن درآورم
دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی بدون شک زمانی است که راک جنوبی به اوج شکوفایی و محبوبیت خود دست یافته‌است که البته ظهور گروهی چون د المن برادرز بند در همین دوران کمک بسیاری به این شکوفایی کرده‌است. در طول این دو دهه راک جنوبی از سبک‌های متفاوت موسیقی همچون جز، کلاسیک، فولک، کانتری و حتی هارد راک و هوی متال تأثیر پذیرفته‌است. در اوایل دههٔ ۷۰ بود که با ظهور گروه‌هایی همچون زی‌زی تاپ، آوت لاوث، تاندرهد، اوزراک مانتین و مولی هچت نقش هارد راک و هوی متال در این سبک نمایان شد. ریتم‌های بوگی تقویت شدند و سرعت نوازندگی گیتار ملودی افزایش یافت.