القطر

معنی کلمه القطر در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] ریشه کلمه:
قطر (۵ بار)
«قِطْر» به معنای «مس» می باشد، و منظور این است که ما این فلز را برای او ذوب کردیم و همچون چشمه آب روان گردید! بعضی «قِطْر» را به معنای انواع مختلف فلزات، یا به معنای «روی» دانسته اند، و به این ترتیب، برای پدر (داود(علیه السلام)) آهن نرم شد، و برای پسر (سلیمان(علیه السلام)) فلزات ذوب گردید (ولی معروف همان معنای اول است).
(بضم قاف) کنار و طرف. جمع آن اقطار است . اگر توانستید از اطراف آسمانها نفوذ کنید، نفوذ کنید ایضاً آیه 14 ،احزاب مفرد آن در قرآن نیامده است .

جملاتی از کاربرد کلمه القطر

از باشگاه‌هایی که در آن بازی مربی گری کرده است ، می‌توان به القطر اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی القطر اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده می‌توان به بولتون، هال سیتی، پاری سن ژرمن، القطر، اینتراخت فرانکفورت و فنرباغچه اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که ساموئل اتوئو در آنها بازی کرده می‌توان به رئال مادرید، لگانس، اسپانیول، رئال مایورکا، بارسلونا، اینتر میلان، آنژی مخاچ‌قلعه، چلسی، اورتون، سمپدوریا، آنتالیااسپور، قونیه‌اسپور و القطر اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به اسپرانس تونس، القطر، لوکرن، اودینزه، اندرلشت، شارلوا، زولته وارخم و العربی اشاره کرد.
این تیم در سال ۱۹۶۰ در قطر تأسیس شد. باشگاه القطر تاکنون موفق به کسب ۸ قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، ۲ قهرمانی درجام امیر قطر، ۳ قهرمانی درجام ولیعهد قطر و ۴ قهرمانی درجام شیخ جاسم قطرشده است. در ۱۹۸۱ نام تیم از استقلال به نام کنونی‌اش، القطر تغییر یافت.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به الاهلی قطر، القطر اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به القطر اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال الظفره، باشگاه ورزشی القطر، باشگاه فوتبال المپیک مارسی، باشگاه فوتبال الوحده امارات، باشگاه فوتبال مغرب تطوان، باشگاه ورزشی الاهلی مصر، و باشگاه فوتبال الرجا اشاره کرد.
وی سابقه بازی در سایپا، استقلال، آلانیا اسپور، نفت تهران، القطر و سپاهان را نیز در کارنامه خود دارد.