القصیر

معنی کلمه القصیر در لغت نامه دهخدا

القصیر. [ اَ ق ُ ص َ ] ( اِخ ) از اعمال قرطبه ( اسپانیا ). ( از الحلل السندسیة ج 1 ص 116 و 205 ). رجوع به قصیر و قصیر عطیه شود.

معنی کلمه القصیر در فرهنگ فارسی

از اعمال قرطبه

جملاتی از کاربرد کلمه القصیر

استان حمص دومین استان سوریه از نظر جمعیت است. جمعیت آن در سال ۲۰۴ (۲٬۰۸۷٬۰۰۰) تن که حدوداً ۸٫۸٪ از کل جمعیت سوریه می‌باشد. شهر حمص بزرگ‌ترین تجمع سکانی در این استان است که جمعیت آن بالغ بر (۶۵۲٬۶۰۹) تن می‌باشد. پس از این شهر بزرگ‌ترین تجمعات سکانی در این استان به ترتیب: پالمیرا با جمعیت (۵۱٬۳۲۳) تن و الرستن با جمعیت (۳۹٬۸۳۴) تن و تلبیسه با جمعیت (۳۰٬۷۹۶) تن و القصیر با جمعیت (۲۹٬۸۱۸) تن تعداد تجمعات مسکونی در استان حمص در سال ۲۰۰۴ به بیش از ۵۰۰ تجمع مسکونی شامل شهر، شهرک، شهرنما، منطقه شهری، روستا و مزرعه رسید.
العیس، السفیرة، الراشدین، شیخ سعید، شیخ مقصود، تل شعیب، النیرب، ترکان، کفر حمرة، اللیرمون، حردتین، الملاح، نبل والزهراء، خان طومان، القصیر، سابقیه، الحاضر، زیتان، برنة، شیخ نجار، قلعجیة، خلصة، خالدیة، بانص، عبطین، وضیحی، قراصی، صحرای بادیه مثلث مرزی عراق-سوریه-اردن، لاذقیه، تدمر و ….
جان مگوایر افسر سابق سیا گفته است نبرد القصیر که منجر به بازپس‌گیری شهر استراتژیک القصیر توسط ارتش سوریه و نقطهٔ عطفی در جنگ بود، تحت نظارت و فرماندهی سلیمانی بوده است و این نبرد را «یک پیروزی بزرگ» برای او خوانده است.