در اين كلام حذف و ايجاز (كوتاه گوئى ) به كار رفته و تقدير كلام چنين است :(فالقى ما فى يمينه فتلقف ما صنعوا فالقى السحره - موسى آنچه در دست داشتانداخت ، پس آنچه ساحران درست كرده بودند بلعيد ناگزير ساحران به سجده انداختهشدند. گفتند...) و اينكه مى بينيم تعبير به (سحره به سجده انداخته شدند) كردكه به اصطلاح ادبى صيغه مجهول است و به معلوم تعبير نكرد و نفرمود: (به سجدهافتادند)، به منظور اشاره به اين نكته بوده كه : قدرت الهى آنان راذليل كرد، و خيره كنندگى نور و ظهور حق بى اختيارشان نمود، به طورى كه گويى ازخود اراده اى نداشتند، و شخصى ديگر ايشان را به سجده انداخت ، بدون اينكه بشناسنداو چه كسى بود.
و جاء السحره فرعونقالوا ان لنا لاجرا ان كنا نحن الغالبين (113)
و القى السحره ساجدين قالوا آمنا برب العالمين رب موسى و هارون