الحد
معنی کلمه الحد در لغت نامه دهخدا

الحد

معنی کلمه الحد در لغت نامه دهخدا

الحد. [ اَ ح َ ] ( اِخ ) واقع در خرمشهر. رجوع به سید غالب و جغرافی غرب ایران ص 133 شود.

معنی کلمه الحد در فرهنگ فارسی

واقع در خرمشهر

معنی کلمه الحد در دانشنامه عمومی

شهر الحد ( به عربی: الحد ) در الحد در کشور بحرین واقع شده است. جمعیت این شهر ۱۲٫۷۹۷ نفر است.
معنی کلمه الحد در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه الحد

تا جایی که در آسیا مرزهای عمان قسمت‌هایی از جنوب بلوچستان و مشخصا بخشی از نوار ساحلی مکران را در بر می‌گرفت. روابط بلوچ‌ها با عمان به چند قرن اخیر محدود نمی‌شود و شواهد تاریخی بسیاری مبنی بر وجود ارتباطات عمیق بین بلوچستان و عمان یافت شده‌است. به‌طور مثال ظروف سرامیکی یافت شده در مناطق رأس الجنز ورأس الحد عمان در سال ۱۹۸۱ که بر روی آن نوشته‌هایی با سیستم نوشتاری هاراپا حک شده بود حاکی از کهن بودن رابطه جوامع بلوچ با مردم عمان است.
به عهد تو خونریز شد بی دریغ چنین واجب الحد از آنست تیغ
رشته‌کوه حجر بطول ۶۴۰ کیلومتر از امتداد رأس الحد در جنوب، و تا منطقهٔ رؤوس الجبال در شمال استان مسندم، که کوه با آب دریا با هم تداخل شده أند، کوه‌های سر بفلک کشیده، آب‌های نیلگون دریا، منظره أی بسیار جالب ودل أنگیزی به مکان بخشیده‌است، با شروع فصل تابستان و افزایش دمای گرما که گاهی نیز از ۴۵ درجه سانتیگراد تجاوز می‌کند، أما برای انسان‌های ساکنین این منطقه قابل تحمل است، در مجموعه‌ای محدود همه گونه‌های طبیعی یافت می‌شود و از تنوع توپوگرافی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است: کوه، دریا، جلگه، پوشش گیاهی، و تپه‌های بلند. رأس مسندم در آخرین نقطهٔ این رشته‌کوه و در أقصی شمال زنجیرهٔ کوه حجر واقع شده‌است.
«جبل اخضر» در رشته‌کوه‌های بزرگ حجر واقع شده‌است. زنجیره کوه حجر از منطقه رؤوس الجبال مسندم شروع می‌شود و تا رأس الحد در اقصی جنوب شرقی امتداد دارد. رشته کوه حجر مانند قوسی بزرگ از شمال شرقی بلاد تا جنوب غربی بلاد ادامه یافته‌است.
اماتری الاختلاف فیه و ذروة الحد مستقیم
از قلعه‌های ساحلی کشور عمان است، و در روستای رأس الحد در منطقه شرقی قرار دارد، این قلعه در امتداد رمال آل وهیبه به عربی ( رمال اَلوَهیبة ) در کشور پادشاهی عمان واقع شده‌است، و از (نقاط دیدنی سلطنت عمان) به‌شمار می‌آید.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال الحد اشاره کرد.
و عند محمد یقضی عن کل فرضه بمثل له فی الحد و العد و الخطر