التون
معنی کلمه التون در لغت نامه دهخدا

التون

معنی کلمه التون در لغت نامه دهخدا

( آلتون ) آلتون. ( ترکی ، اِ ) زر. ذَهَب :
تو همی سوز این ضعیفان را که هین جامه بکش
تو همی زن این یتیمان را که هان آلتون بیار.کمال اسماعیل. || نامی از نامهای اماء و کنیزکان ترک :
طاس و مندیل و گِل از آلتون بگیر
تا بگرمابه رویم ای ناگزیر.مولوی.
التون. [ اَ ] ( اِ ) در ترکی زر سرخ را گویند. ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ) :
تا بروید همی زخاک التون
روی خصمش برنگ التون باد.ابوالفرج رونی.رجوع به آلتون شود.

معنی کلمه التون در فرهنگ معین

( آلتون ) [ تر - مغ . ] (اِ. ) = التون : زر، طلا، نامی از نام های زنان و کنیزکان ترک .

معنی کلمه التون در فرهنگ عمید

( آلتون ) ۱. زر، طلا، زر سرخ.
۲. از نام های زنان و کنیزکان ترک.
= آلتون

معنی کلمه التون در فرهنگ فارسی

( آلتون ) ( اسم ) ۱ - زر طلا. ۲ - نامی از نامهای زنان و کنیزکان ترک .
زر، طلا، زرسرخ، نامی ازنامهای زنان وکنیزکان ترک
در ترکی زر سرخ را گویند

معنی کلمه التون در فرهنگ اسم ها

اسم: آلتون (دختر) (ترکی) (تلفظ: altun) (فارسی: آلتون) (انگلیسی: altun)
معنی: زر، طلا، آلتنای، طلای ناب

معنی کلمه التون در دانشنامه عمومی

آلتون (بلکناپ). آلتون ( به انگلیسی: Alton ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان بلنپ، نیوهمپشایر واقع شده است. آلتون ۱٫۳۰ کیلومتر مربع مساحت و ۴۹۹ نفر جمعیت دارد و ۱۷۱٫۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
التون (چشر). التون ( به انگلیسی: Elton ) یک روستا و محله مدنی در بریتانیا است که در چشر غربی و چستر واقع شده است. التون ۳٬۵۸۶ نفر جمعیت دارد.
التون (داربی شر). التون ( به انگلیسی: Elton ) یک روستا و محله مدنی در بریتانیا است که در Derbyshire Dales واقع شده است. التون ۳۹۷ نفر جمعیت دارد.
التون (کمبریج شر). التون ( به انگلیسی: Elton ) یک محله مدنی و روستا در بریتانیا است که در هانتینگدونشر واقع شده است. التون ۶۷۹ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه التون در فرهنگ معین
معنی کلمه التون در فرهنگ عمید
معنی کلمه التون در فرهنگ فارسی
معنی کلمه التون در فرهنگ اسم ها
معنی کلمه التون در دانشنامه عمومی

معنی کلمه التون در دانشنامه آزاد فارسی

اِلتون (Elton)
دریاچۀ کم عمق نمکدر استان (ناحیه) ولگاگراد، در فدراسیون روسیه، به فاصلۀ ۱۲کیلومتری غرب مرز آن با قزاقستان. سطح دریاچه تقریباً ۱۵ متر پایین تر از سطح دریاست. وسعت آن بین ۱۵۲ تا ۲۰۰ کیلومتر مربع در نوسان است و به مقدار زیاد و برای مصارف تجاری، از آن نمک استخراج می شود.

جملاتی از کاربرد کلمه التون

او از سن ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت. او از همان دوران نوجوانی با دیدن انیمیشن شیر شاه به موسیقی التون جان علاقه‌مند شد.
در رمان این بهشت دیگر نوشته بن التون که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، توسعه سامانه اکولوژیکی بسته‌ای با نام کلاوستروسفیر بیان شده که در خانه‌ها قرار دارد و در هنگام بلایای طبیعی، افراد می‌توانند به درون آن‌ها پناه ببرند.
سان که به یک نشریه شایعه‌پرداز معروف است، شایعاتی مانند حواشی حادثه استادیوم فوتبال هیلزبورو، تهمت به التون جان در داشتن رابطه همجنسگرایانه با فاحشه‌های مرد، همجنسگرایی کریستین رونالدو، افشای مدارک کودک آزاری مایکل جکسون و امثالهم را در کارنامه خود دارد.
طاس و مندیل و گل از التون بگیر تابه گرمابه رویم ای ناگزیر
به گفته التون دانیل، عمر علاقه‌ای به اینکه جنگ را به فلات ایران گسترش بدهد نداشت. به‌گفتهٔ عبدالحسین زرین‌کوب فتح ایران و دنبال کردن یزدگرد گزینه‌ای اجتناب ناپذیر برای اعراب بود زیرا ترس از این می‌رفت که یزدگرد یا یکی از مدعیان سلطنت او لشکری تازه‌نفس آماده کرده و عراق را باز پس بگیرد. التون دنیل اضافه می‌کند که برخی از رهبران محلی ساسانی ارتش عمر را اذیت می‌کردند و به‌علاوه برخی از لشکریان عمر به‌دنبال کسب غنایم بیشتر بودند.
داونی در اوت ۲۰۰۱ و پس از بازپروری دوباره مشغول به کار شد. التون جان اولین کسی بود که بعد از بازپروری داونی با او همکاری کرد و دربارهٔ آن همکاری گفت: «او کاملاً آرام به نظر می‌رسد و شرایط فوق‌العاده‌ای دارد.»
یک حرکت مهم در این دوره تلاش نادرشاه برای تشکیل نیروی دریایی ایرانی در دریای خزر بود. او برای نیل به این هدف جان التون انگلیسی را برای تأسیس یک کارخانه کشتی‌سازی در انزلی منصوب کرد و لقب جمال بیگ به او داد. او که قبلاً دو کشتی در قازان برای رود ولگا ساخته بود، از طرف نادرشاه مأمور شد که سواحل شرقی خزر را بررسی کند. او موفق شد کشتی با ظرفیت ۲۰ توپ بسازد که گزارش شده بهتر از کشتیهای روسی در خزر بود.
بی‌بی‌سی میوزیک به‌طور رسمی، بخشی از رادیو بی‌بی‌سی است و زیر نظر مستقیم هلن بودن (رئیس بخش رادیو بی‌بی‌سی) اداره می‌شود. این بخش کارش را از ساعت ۸ شب هفتم اکتبر ۲۰۱۴ با پخش بازخوانی ترانهٔ «فقط خدا می‌دونه» توسط هنرمندانی چون کریس مارتین، کلدپلی، استیوی واندر، کایلی مینوگ، دیو گرول، فو فایترز، التون جان، فارل ویلیامز و وان دایرکشن با همراهی ارکستر بی‌بی‌سی آغاز کرد.
این ترانه تا به امروز حداقل ۱۰۰ بار توسط خوانندگان دیگر از جمله آنیتا برایانت، سارا وان، جانی متیس، شرلی بسی و نیل دایمند اجرا شده‌است. التون جان با همراهی پت شاپ بویز نسخه‌ای از «دوباره تنها» را اجرا کرده‌اند و دایانا کرال با مایکل بوبله.
او علاوه بر آبا با هنرمندان دیگری چون سلین دیون، وست‌لایف، التون جان، بابی ساکس، گوئن استفانی و آلا پوگاچوا، نیز همکاری داشت.
«رقاص کوچک» تک‌آهنگی است که توسط التون جان، نوازنده انگلیسی، با نویسندگی برنی تاپین ساخته و اجرا شده‌است. این تک‌آهنگ در سال ۲۰۱۰ در فهرست ۵۰۰ ترانه برتر تمام اعصار رولینگ استون در رتبه ۲۹۷ قرار گرفت.