اقتصاد مارکسیستی

معنی کلمه اقتصاد مارکسیستی در فرهنگستان زبان و ادب

{Marxist economics} [اقتصاد] بهره گیری از آرای کارل مارکس در اقتصاد

معنی کلمه اقتصاد مارکسیستی در ویکی واژه

بهره‌گیری از آرای کارل مارکس در اقتصاد.

جملاتی از کاربرد کلمه اقتصاد مارکسیستی

کیسیلوف یک چرخش ایدئولوژیک، از تدریس اقتصاد مارکسیستی تا دکترین پرون، را تکمیل کرده به حزب عدالت‌گرا ملحق شد و اکنون معاون این حزب است. این فرماندار به عنوان ترکیبی از دانش علمی و کاریزمای فوق‌العاده شناخته می‌شود.
برای دستیابی به چنین اهدافی فلسفی، جغرافی دانان مارکسیستی به شدت بر نظریه اجتماعی و اقتصادی مارکسیستی تکیه می‌کنند و از اقتصاد مارکسیستی و روش‌های ماده‌باوری تاریخی استفاده می‌کنند تا نحوه کنترل ابزارهای تولید بر توزیع فضایی انسان در ساختارهای سرمایه داری را نشان دهند. مارکس همچنین برای بررسی اینکه چگونه روابط فضایی تحت تأثیر طبقه اجتماعی قرار می‌گیرد، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در این روش همچنین تأکید بر ساختار و مکانیسم‌های ساختاری است.
میلیوس بیش از دویست مقاله در مجلات داوری (به یونانی، انگلیسی، المانی، فرانسوی، اسپانیایی، پورتگالی، ایتالیایی و ترکی) نوشت و بیش از ۱۰ کتاب علمی را در رابطه با اقتصاد مارکسیستی تألیف کرده یا یکی از مؤلفین آنها بوده‌است.
داوسون در انتخابات ۱۸۹۳ به عنوان یکی از دو کاندیدای حزب کارگر برای چارتر تاورز در مجلس قانونگذاری کوئینزلند وارد سیاست شد. او این کرسی را به دست آورد و در انتخابات ۱۸۹۶ و ۱۸۹۹ آن را حفظ کرد. داوسون از اقتصاد مارکسیستی الهام گرفت و در فدراسیون سوسیال دموکرات در مورد مارکس و مسائل پیرامون نیروی کار مازاد سخنرانی کرد.
در اقتصاد مارکسیستی و نظریه‌های پیشین، مسئلهٔ انباشت اولیه (که همچنین انباشت قبلی یا انباشت بدوی) سرمایه نامیده می‌شود که به منشأ سرمایه و چگونگی شکل‌گیری تمایز طبقاتی بین مالکان و غیرمالکان می‌پردازد.